۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۹۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

اتحادیه آسه‌آن و کشور هنگ کنگ جهت گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان خود، توافقنامه تجارت دوجانبه امضاء می کنند. با انعقاد این توافقنامه علاوه بر گسترش تجارت میان آسه آن و هنگ کنگ، رابطه میان آسه آن و بازارهای جهانی از طریق کشور چین افزایش خواهد یافت و هنگ کنگ می تواند در این زمینه نقش هماهنگ کننده را داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هنک کنگ و اتحادیه آسه آن ۱۴ نوامبر میان خود توافقنامه تجارت دوجانبه امضاء خواهند کرد. این توافقنامه همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای عضو آسه آن و کشور هنگ کنگ را افزایش خواهد داد.

هنگ کنگ توافق کرده است مبلغ ۳.۲ میلیون دلار برای راه اندازی طرح همکاری اقتصادی در بخش هایی شامل گمرک، تدارکات، تجارت الکترونیک و خدمات حرفه ای تخصیص دهد و این بخش ها را برای اجرای توافق مذکور اصلاح نمماید.

کمیته مشترک اقتصادی و فنی میان دو طرف تشکیل شده است که برنامه های مشترکی را برای توسعه پیوندهای تجاری مؤثر و کارآمد اجرا خواهد کرد. سال گذشته حجم معاملات میان آسه آن و هنگ کنگ به ۱۰۶.۸ میلیارد دلار رسیده است.

هنگامی که آسه آن و هنگ کنگ توافقنامه تجارت دوجانبه و قرارداد سرمایه گذاری امضاء می کنند، مالزی نیز مالیات واردات وضع شده برای برخی از تولیدات (هنگ کنگ) را لغو خواهد کرد.

به گفته مسئولین تجاری مالزی، این کشور روابط خوب همکاری خود با هنگ کنگ را ادامه خواهد داد. مالزی پس از امضاء توافقنامه اجرای تعهدات خود را شروع خواهد کرد.

با انعقاد این توافقنامه علاوه بر گسترش تجارت میان آسه آن و هنگ کنگ، رابطه میان آسه آن و بازارهای جهانی از طریق کشور چین افزایش خواهد یافت و هنگ کنگ می تواند در این زمینه نقش هماهنگ کننده را داشته باشد.

لازم به ذکر است که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است. این سازمان در سال ۱۹۶۷ توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین تأسیس شد. از سال ۱۹۷۶ این سازمان بیشتر به سیاست همکاری اقتصادی روی آورده است.

برگرفته از: اینکوآیرر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.