۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۴۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

معاون مدیر کل منطقه اقیانوس آرام با ابراز امیدواری از رونق پرورش ماهی تیلاپیا در فیجی گفت: این امر سبب می شود این کشور به قطب تجاری منطقه اقیانوس آرام تبدیل شود و وضعیت امنیت غذایی مردم خود را بهبود بخشد.

به گزارش مسیر اقتصاد پنج فعال آبزی پرور در فیجی پس از بازگشت از دوره دو هفته ای آبزی پروری در بانکوک تایلند آماده اند تا با تمام دانش کسب شده خود پرورش ماهی تیلاپیا را در این کشور توسعه دهند.

این دوره آموزشی به شرکت کنندگان این امکان را می داد که با نحوه صحیح راه اندازی و توسعه یک استخر پرورش ماهی تیلاپیا آشنا شوند.

تقویت معیشت آبزی پروران فیجی با تولید ماهی تیلاپیا

حمایت از احیای صنعت پرورش ماهی تیلاپیا در بین بومیان فیجی نه تنها باعث تقویت معیشت آن ها در بخش آبزی پروری می شود، بلکه مزایای بسیار مهمی همانند سلامتی مردم و دسترسی به مواد مغذی ارزان را برای آنان فراهم خواهد کرد.

لئون ورا، یکی از فعالین شرکت کننده در دوره آموزشی آبزی پروری در تایلند گفت: زندگی در استان نایتاسیری بسیار سخت است در نتیجه افرادی مثل من می توانند با پرورش ماهی تیلاپیا سلامتی خود را تامین کنند.

وی افزود: پرورش ماهی تیلاپیا به جامعه ما این امکان را می دهد که علاوه بر مصرف گوشت قرمز انتخاب دیگری را هم برای مصرف داشته باشند، به همین دلیل بسیاری از آبزی پروران کشورمان به همسایه ها و نزدیکان خود نیز توصیه می کنند به پرورش ماهی تیلاپیا روی آورند.

بازی دو سر برد توسعه پرورش تیلاپیا در فیجی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان

در این باره دکتر ادری آوموا، معاون مدیر کل منطقه اقیانوس آرام گفت: افزایش انعطاف پذیری در بازار عرضه به بومیان فیجی این اطمینان را می دهد که در تمام فصول سال به ماهیان تازه و بسیار ارزان و مقرون به صرفه دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: برای پرورش دهندگان ماهی تیلاپیا نیز این اطمینان حاصل خواهد شد که بدون هیچ نگرانی از فروش، مزارع و استخرهای پرورش ماهی تیلاپیا را به منظور عرضه تیلاپیای تازه به بازار توسعه دهند.

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا فیجی را به قطب تجاری اقیانوس آرام تبدیل می کند

آوموا خاطر نشان کرد: از طریق آموزش هایی که در تایلند به آبزی پروران داده شده است ما امیدواریم در سال های آینده استخرهای زیادی به پرورش ماهی تیلاپیا در فیجی اختصاص داده شود.

معاون مدیر کل منطقه اقیانوس آرام در پایان گفت: توسعه پرورش ماهی تیلاپیا نه تنها موجب بهبود امنیت غذایی مردمان فیجی می شود بلکه با این اقدام پایه و اساس یک صنعت قوی در این کشور بنا گذاشته می شود. علاوه بر این جایگاه تجاری فیجی نیز تقویت خواهد شد و این کشور می تواند به کشور قدرتمندی در منطقه اقیانوس آرام تبدیل شود.

منبع: سایت اس پی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.