۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۴۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ دسته: کشاورزی
۰

یزدانی با اشاره به اختصاص ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت چغندرقند پاییزه گفت: امسال در ۱۲ استان کشور، کشت پاییزه (دیم) چغندرقند انجام می شود و بیشترین سهم کشت مربوط به استان خوزستان است.

به گزارش مسیر اقتصاد چند سالی است که وزارت جهاد کشاورزی سیاست توسعه کشت چغندرقند دیم را به منظور تغییر الگوی کشت، استفاده از آب های ناشی از بارندگی، درآمدزایی برای کشاورزان و اشتغال پایدار مدنظر خود قرار داده است.

به همین منظور این وزارتخانه سیاست های حمایتی متعددی را برای توسعه کشت چغندرقند پاییزه مدنظر قرار داده است که از جمله آن می توان به تامین بخشی از هزینه ادوات تخصصی چغندرقند به صورت یارانه دار و پرداخت ۵۰ درصد بهای بذر این محصول در قالب یارانه اشاره کرد.

اختصاص ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت چغندرقند دیم

در همین خصوص علی رضا یزدانی مجری طرح چغندرقند و شکر معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت:  امسال در ۱۲ استان کشور، کشت پاییزه چغندرقند (دیم) انجام می شود و بیشترین سهم کشت مربوط به استان خوزستان است.

یزدانی با تاکید بر اینکه توسعه کشت بهاره چغندر قند به علت کمبود منابع آب در دستور کار قرار ندارد، پیش بینی کرد که امسال از مجموع کشت پاییزه و بهاره بیش از هفت میلیون تن چغندرقند تولید شود که رکورد جدیدی خواهد بود

وی با بیان این که کشت پاییزه چغندر قند از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی در استفاده از آب سبز و یا آب باران است، خاطر نشان کرد: کشت پاییزه (دیم) چغندرقند در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشور صورت گرفته است و پیش بینی می شود ۳ هزار هکتار دیگر از این اراضی نیز به کشت چغندرقند اختصاص یابد. وی میزان تولید چغندرقند در سال گذشته را ۶ میلیون تن بیان کرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.