۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۳۷۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود درباره پاکستان راهکار افزایش صادرات و رشد اقتصادی این کشور را انعقاد توافقنامه های تجاری دوجانبه، چندجانبه و منطقه ای دانسته است.

به گزارش مسیر اقتصاد صندوق بین المللی پول (IMF) روز سه شنبه (۳۰ اکتبر) گزارش سالانه خود در مورد چشم انداز اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی را منتشر کرد.

این گزارش به دولت پاکستان پیشنهاد داده است برای افزایش صادرات و رشد اقتصادی، با استفاده از توافقنامه های تجارت دوجانبه و چندجانبه از بهبود اقتصاد جهانی بهره مند شود.

گزارش صندوق بین المللی پول استدلال کرده است که افزایش صادرات پاکستان در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به تقویت فعالیت های اقتصادی این کشور کمک کرده است.

همچنین این گزارش بهبود قابل توجه استانداردهای کیفیت تولید پوشاک پاکستان در سال های اخیر را نیز تأیید کرده است. پوشاک بخش عمده ای از ارزش افزوده نساجی را تشکیل می دهد که پاکستان بیش از ۶۰ درصد از صادرات سالانه نساجی خود به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را از این طریق بدست می آورد.

صندوق بین المللی پول معتقد است که منافع ناشی از ارتباط با اقتصاد جهانی از طریق توافقنامه های تجاری دو و چند جانبه به بهبود تراز تجاری پاکستان کمک خواهد کرد.

در این گزارش تأکید شده است که، فعالیت های کشاورزی در پاکستان به شدت به تحولات آب و هوا و تغییرات قیمتی کشور وابسته است. بنابراین افزایش قیمت کالاها به بهبود شرایط تجارت کشور بویژه محصول پنبه کمک خواهد کرد.

گزارش صندوق بین المللی پول در مورد کریدور اقتصادی چین و پاکستان بیان کرده است که سرمایه گذاری در این پروژه رشد جذب اعتبار را برای پاکستان به همراه خواهد داشت و پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی پاکستان در سال ۲۰۱۸ رقم ۵.۶ درصد باشد.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.