۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۳۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در ۴ ماه گذشته از شروع بحران قطر، کشور ترکیه بیش از ۲۱۶ میلیون دلار کالا به قطر صادر نموده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش مسیر اقتصاد ترکیه در ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از ۳۸۲ میلیون دلار کالا به قطر صادر نموده که رشد ۲۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می دهد.

این درحالیست که در ۴ ماه گذشته از شروع بحران قطر، شامل ماه های ششم تا نهم سال جاری میلادی، کشور ترکیه بیش از ۲۱۶ میلیون دلار کالا به قطر صادر نموده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

این آمار نشان می دهد کشور ترکیه توانسته است به خوبی از فرصت پیش آمده در صادرات محصولات خود به کشور قطر، خصوصا در بخش کشاورزی استفاده نماید.

در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی میزان صادرات محصولات غذایی ترکیه به قطر با ۹۸ درصد افزایش به بیش از ۱۱۴ میلیون دلار رسیده است.

کشور قطر وابستگی گسترده ای در تأمین محصولات غذایی مورد نیاز خود از طریق واردات دارد و طبق آمار تنها ۱۰ درصد از محصولات غذایی مصرفی در این کشور از طریق تولید داخلی تأمین می شود.

ثروت بالای کشور قطر که ناشی از منابع عظیم گازی این کشور است، موجب شده است مردم این کشور قدرت خرید بالایی داشته باشند و این مسئله یک مزیت برای صادرکنندگان محصولات مصرفی، خصوصا در بخش کشاورزی به این کشور محسوب می شود.

از طرف دیگر کشور قطر در سال ۲۰۲۲ میلادی میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال است و شرکت های ساختمانی کشور ترکیه قصد دارند در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه های ساختمانی این رقابت بزرگ نیز سهمی گسترده در بازار قطر داشته باشند.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.