۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۲۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت امور خارجه روسیه در پی تحریم های اخیر اشخاص و شرکت هایی ایرانی با انتشار بیانیه ای این تحریم ها را غیر قانونی دانسته و اعلام کرد راه رهایی از این تحریم ها کنار گذاشتن دلار است.

به گزارش مسیر اقتصاد روز گذشته دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد که در حال اصلاح مقررات خود در راستای اجرای قانون جدید این کشور برای اعمال تحریم ها علیه افراد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

در همین راستا وزارت امور خارجه کشور روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که تحریم‌های ایالات متحده علیه سپاه پاسداران را غیرقانونی می‌دانیم و این تحریم‌ها نشان دهنده ابتذال در سیاست خارجی واشنگتن است.

راه رهایی از تحریم ها رهایی از سلطه دلار است

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که «تحریم‌های آمریکا به ابزاری برای ایجاد بحران تبدیل شده‌اند. این وزارتخانه بر ضرورت رهایی از سلطه دلار در مبادلات تجاری تأکید نموده و اعلام کرده است که طی دیدار پوتین از تهران، توافقات مهمی بین دو کشور اعلام خواهد شد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز در گفتگویی اظهار کرده است تحریم ‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، درست همانند دیگر اقدامات یکجانبه این کشور، غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی است.

دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: دنیا نباید تحت سیطره و تسلط یک ارز باشد. وی در ادامه تصریح کرده است: روسیه در حال کار بر روی سیستم پرداخت ملی خودش است.

برگرفته از: روسیا الیوم و رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.