۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۹۳۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ دسته: حمل و نقل
۰

کشور هند روز گذشته با صادرات یک محموله گندم صادراتی به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار ایران، به طور رسمی استفاده عملیاتی از این بندر را آغاز کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند روز گذشته با صادرات یک محموله گندم صادراتی به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار ایران، به طور رسمی استفاده عملیاتی از این بندر را آغاز کرد.

در جریان ارسال این محموله از کشور هند به کشور افغانستان مقامات دو کشور نیز از طریق مکالمه ویدئویی با یکدیگر گفت و گو کردند.

وزیر امور خارجه کشور هند در این خصوص گفت: «ارسال محموله گندم به افغانستان گام بلند هند در راستای شروع استفاده عملیاتی از بندر چابهار، به عنوان مسیر جایگزین، قابل اعتماد و پایدار ارتباط با کشور افغانستان است.»

وزیر امور خارجه کشور هند همچنین از تقویت روابط اقتصادی و تجاری و افزایش ظرفیت های همکاری دوجانبه بین دو کشور استقبال کرد.

ماه گذشته وزرای امور خارجه دو کشور هند و افغانستان در جریان نشست شورای همکاری استراتژیک دو کشور با یکدیگر دیدار کردند و قراردادی با عنوان «چارچوب جدید توسعه مشارکت» را منعقد نمودند.

وزیر امور خارجه کشور هند همچنین گفته است که بندر چابهار ایران فرصت های ترانزیتی جدیدی برای کشورهای هند و افغانستان ایجاد کرده و می تواند در افزایش تبادلات تجاری کشورهای هندف ایران و افغانستان بسیار مفید نقشی مهم و اساسی داشته باشد.

اولین محموله صادراتی کشور هند به کشور افغانستان درحالی روز گذشته از بندر چابهار ایران به سمت افغانستان ارسال شده که بیش از یک سال پیش و در میانه سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به ایران توافقنامه سه جانبه احداث کریدور ترانزیت و حمل و نقل جهانی بین سه کشور هند، ایران و افغانستان به طور رسمی منعقد شده است.

کشور هند می تواند با استفاده از بندر چابهار بدون نیاز به کشور پاکستان با افغانستان و دیگر کشورهای منطقه آسیای میانه تجارت داشته باشد و از این رو بندر چابهار ایران برای کشور هند از اهمیتی ویژه برخوردار است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.