۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۵۷۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که این کشور قصد دارد در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش مقاومت اقتصادی، سهم نفت از درآمدهای دولت را به کمتر از یک سوم کاهش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نهمین نشست سرمایه گذاری اعلام کرده که این کشور در تلاش است تا از وابستگی به درآمدهای نفتی، خصوصا در بودجه دولت بکاهد.

طبق اعلام پوتین کشور روسیه قصد دارد به سمتی حرکت کند که درآمدهای غیرنفتی دولت با مخارج دولت در بودجه برابری نماید. در حال حاضر کسری بودجه بدون نفت دولت روسیه در حد ۸.۹ درصد است و پوتین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۹ میلادی این میزان را به کمتر از ۶ درصد خواهند رساند.

علاوه بر این روسیه قصد دارد از طریق افزایش دیگر درآمدهای دولتی سهم نفت از کل درآمدهای نفتی را به کمتر از یک سوم کاهش دهد. این درحالیست که در سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدهای نفتی دولت روسیه بیش از نیمی از کل درآمدهای این کشور را شامل میشد و در سال ۲۰۱۵ نیز این میزان به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

روسیه جزء کشورهایی است که درآمدهای زیادی از فروش نفت و گاز دارد و در جریان کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ میلادی، کاهش قابل توجه درآمدهای دولت این کشور مشکلات اقتصادی زیادی برای اقتصاد روسیه ایجاد کرد.

در همین راستا رئیس جمهور روسیه معتقد است کاهش وابستگی این کشور به درآمدهای نفتی موجب تقویت مقاومت اقتصادی این کشور در برابر تکانه هایی همچون کاهش قیمت نفت خواهد شد که می تواند تأثیر مستقیمی بر افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی در روسیه داشته باشد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.