۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۲۱۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

درحالیکه اقتصاد نیجریه به تازگی از دوران رکود خارج شده، دولت این کشور قصد دارد با ایجاد تنوع در درآمدهای دولتی وابستگی خود را به نفت کاهش دهد و در راستای مقاوم سازی اقتصاد قدم بردارد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور نیجریه از سال ۲۰۱۴ میلادی و با شروع روند کاهش قیمت نفت با بحران اقتصادی مواجه شد و به مدت چند سال دوره ای از رکود تورمی را تجربه کرده است.

با اینحال اکنون که این کشور به تازگی از دوران رکودی خارج شده و رشد اقتصادی مثبت را تجربه می کند، دولت این کشور قصد دارد با اعمال سیاست هایی به درآمدهای خود تنوع بیشتری دهد از وابستگی به منابع نفتی بکاهد.

دولت نیجریه در راستای ایجاد تحول در اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال ۲۰۱۷ میلادی سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها را افزایش داده و اجرای پروژه های عمرانی همچون ساخت سد و نیروگاه آبی مامبیلیا با سرمایه گذاری ۵.۸ میلیارد دلاری، توسعه فرودگاه شهر ابوجا و توسعه مسیرهای ریلی و جاده ای را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا کشور نیجریه در سال گذشته بیش از یک سوم از میزان تولید و صادرات نفت خام خود کاهش داده است. کاهش وابستگی به نفت موجب مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه هایی همچون کاهش قیمت نفت می شود. کشور نیجریه یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و عضو اوپک است و درحال حاضر اقتصاد این کشور به میزان قابل توجهی به نفت وابسته است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.