۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۰۶۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

یک کارشناس بازار مسکن گفت: مسکن از حالت کالای سرمایه ایی مانند طلا، سکه و ارز باید به یک کالای مصرفی تبدیل شود و اگر قرار باشد کسی در حوزه مسکن سرمایه گذاری کند باید در حوزه ساخت سرمایه گذاری کند نه در حوزه خرید، فروش و نگه داشت مسکن.

به گزارش مسیر اقتصاد، مقداد همتی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد در رابطه با افزایش اجاره بها به دلیل کاهش نرخ سود بانکی گفت: از مباحث داغ محافل کارشناسی در حوزه بازار مسکن این موضوع است؛ اما بحث کاهش سود بانکی هیچ ارتباطی به افزایش نرخ اجاره بها ندارد.

وی افزود: امکان دارد در ترکیب رهن و اجاره موثر باشد ولی در رشد اجاره بها هیچ تأثیری ندارد.

کارشناس حوزه بازار مسکن گفت: متاسفانه جهت ترکیب مسکن اجاره ای و ملکی در ایران به سمت معکوس شدن است یعنی درصد خانه های اجاره ای به سبب ناپایدار بودن اقتصاد مملکت نسبت به خانه های ملکی روند صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: به نظر می رسد دولت رویکرد خود را از نگاه سرمایه ایی به نگاه مصرفی در حوزه مسکن باید تغییر دهد؛ دولت نباید مسکن را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مورد توجه قرار دهد بلکه بایستی به نحوی عمل کند که تقاضای مصرفی نه تقاضای سرمایه ایی را در این حوزه پاسخ گو باشد.

وی گفت: اگر قرار باشد کسی در حوزه مسکن سرمایه گذاری کند باید در حوزه ساخت سرمایه گذاری کند نه در حوزه خرید، فروش و نگه داشت مسکن به امید افزایش قیمت در آینده!.

این کارشناس حوزه بازار مسکن افزود: مسکن باید از حالت کالای سرمایه ایی مانند طلا، سکه، ارز… به یک کالای مصرفی تبدیل شود تا درصد مسکن های ملکی به نحوی افزایش یابد که دیگر بحث رشد اجاره بها (درصد اجاره بیشتر از رهن) دیگر تاثیر زیادی در حوزه اقتصاد خانواده نداشته باشد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.