۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۸۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ دسته: تولید
۰

بریتانیا در راستای کاهش آلودگی هوا، از سال ۲۰۴۰ استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را در این کشور ممنوع کرده است. به این منظور ۲.۵ میلیارد پوند در تولید خودروهای الکترونیکی در این کشور سرمایه گذاری شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت بریتانیا برای گسترش خودروهای الکتریکی و سایر خودروهای کم مصرف در کشورش سرمایه گذاری ویژه ای در بخش تحقیق و توسعه با هدف مقابله با آلودگی هوا خواهد کرد.

این کشور به منظور ترویج خودروهای الکتریکی و با مصرف سوخت پایین در کشورش تا سال ۲۰۲۱، ۱ میلیارد پوند بودجه و ۲.۵ میلیارد پوند سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه مصرف خواهد کرد.

دولت بریتانیا برای کاهش آلودگی هوا تا سال ۲۰۵۰ میلادی، از سال ۲۰۴۰ فروش خودروهای با سوخت فسیلی را در این کشور ممنوع کرده است.

ایجاد ۴۳۰ هزار شغل پایدار با گسترش فناوری های پاک در انگلستان

گفتنی است دولت بریتانیا برای کاهش آلودگی علاوه بر طرح های حمایتی در راستای گسترش خودروهای الکتریکی، طرح هایی نظیر ضبط و ذخیره سازی کربن (CCS) و جایگزینی نیروگاه های ذغال سنگی را در دست بررسی قرار داده است.

لازم به ذکر است در بریتانیا، دولت برنامه ریزی ویژه ای برای سرمایه گذاری در گسترش فناوری های پاک کرده است که با ریسک قابل قبولی منجر به افزایش ۴۳۰ هزار شغل پایدار در این کشور خواهد شد.

مدیر عامل مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری این کشور با تاکید بر اینکه بایستی اقتصاد فناوری های پاک در جهان رو به گسترش باشد، گفت: ظرفیت های زیادی در بخش های دیگر اقتصاد همچون گرما، حمل و نقل و بهبود کارایی خانه ها و صنعت وجود دارد و باید تلاش های زیادی برای افزایش این بخش از اقتصاد در کشور انگلستان کرد.

گفتنی است علاوه بر بریتانیا، در آینده ای نه چندان دور کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه و هند نیز ممنوعیت استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را در کشورهایشان اعلام خواهند کرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.