۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۸۸۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان گفت: فرصت های شگفت انگیزی برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف تجارت بین پاکستان و ایران وجود دارد و درب های ایران برای ارتقا تجارت دوجانبه میان دو کشور باز است.

به گزارش مسیر اقتصاد بنابر گفته مهدی هنردوست (سفیر ایران در پاکستان) در نشست صادرکنندگان اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان، ایران بسیار علاقمند است تا تجارت دوجانبه خود با پاکستان را گسترش دهد چرا که ایران و پاکستان از همه جهات، همواره دوستان خوبی برای یکدیگر بوده اند.

هنردوست گفت: ایران در تلاش است تا تجارت دوجانبه میان طرفین افزایش یابد و از طرفی محصولات پاکستانی نیز به بازارهای ایرانی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۳۵ درصدی تجارت بین ایران و پاکستان در سال گذشته نشان دهنده پتانسیل بالای دو کشور در زمینه گسترش تجارت دوجانبه است، اطمینان داد که کمیته بازرگانی بازارهای تجاری ایران در مرز بین دو کشور راه اندازی خواهد شد.

مهدی هنردوست با بیان اینکه فرصت های شگفت انگیزی برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف تجارت بین پاکستان و ایران وجود دارد و چندین شرکت ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری مشترک با بازرگانان پاکستانی هستند، گفت: درب های ایران برای ارتقای تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایران باز است.

وی بر ضرورت برقراری روابط تجاری دوجانبه بادوام و تقویت شده میان ایران و پاکستان تأکید کرده و گفت: تلاش های صادقانه برای ترویج تجارت مستقیم بین دو کشور و همچنین افزایش حجم تجارت دوجانبه صورت خواهد گرفت.

هنردوست با بیان اینکه انجام مبادلات بانکی برای جامعه تجاری پاکستان بسیار آسان شده تا تجارت دوجانبه را تشویق نماید، گفت: پروازهای مستقیم بین پاکستان و ایران نیز به زودی بهبود خواهد یافت.

زاهد لطیف مالک رئیس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان نیز در این راستا گفت: ایران و پاکستان، کشورهای اسلامی برادر هستند که میراث مذهبی، فرهنگی و اجتماعی- سیاسی را به اشتراک می گذارند و دارای دیدگاه های مشترک در بسیاری از مسائل جهانی هستند.

وی افزود: هر دو کشور مشتاق به توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف هستند تا بتوانند از تخصص یکدیگر برای پیشرفت بهره مند شوند.

لطیف مالک گفت: هر دو کشور توافق کرده اند تا یک سازوکاری را برای تضمین اجرای موافقت نامه های موجود جهت افزایش قابل توجه تجارت دو جانبه و تشویق به برگزاری نمایشگاه های تجاری، ایجاد نمایند.

منبع: پاک آبزرور



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.