۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۸۸۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشورهای ژاپن و فیلیپین به منظور تقویت و تسهیل روابط تجاری میان خود با استفاده از ارزهای ملی، برای سومین بار اقدام به تمدید پیمان پولی دوجانبه میان خود نمودند.

به گزارش مسیر اقتصاد، بانک مرکزی ژاپن و فیلیپین روز جمعه (۶ اکتبر) سومین قرارداد مربوط به تمدید پیمان پولی دوجانبه میان خود را امضا نمودند. بنابر این قرارداد مقرر شده تا دو کشور برای انجام مبادلات تجاری با یکدیگر از ارزهای ملی خود استفاده نمایند.

مقامات هر دو کشور معتقدند که استفاده از ارزهای ملی در مبادلات و تقویت همکاری های مالی دوجانبه نه تنها روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور را افزایش می دهد، بلکه به ثبات بازارهای مالی دو کشور کمک شایانی می نماید و از این طریق در میان مدت، سبب ترویج پول های ملی از جمله ین در آسیا می شود.

ماه می گذشته در نشست وزیران مالی و رؤسای بانک های مرکزی کشورهای عضو آسه آن در یوکوهامای ژاپن، کشور ژاپن پیشنهاد تمدید پیمان پولی دوجانبه خود با فیلیپین و سایر کشورهای عضو را داده بود.

لازم به ذکر است که بانک های مرکزی ژاپن و فیلیپین قبلا اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجابنه نموده بودند تا بدین طریق تراکنش های پزو- ین و برعکس را تسهیل نموده و همکاری های اقتصادی دو کشور را بیش از پیش تقویت نمایند.

دو کشور ژاپن و فیلیپین تا کنون ۳ بار پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید نموده اند. همچنین استفاده از ارزهای ملی در مبادلات میان دو کشور ارتباطات اقتصادیشان را ارتقاء داده است.

روند فزاینده حرکت کشورها به سمت استفاده از ارزهای ملی خود در تجارت با یکدیگر، نشانگر پرهزینه بودن دلار در انجام مبادلات است.

برگرفته از: اینکوآیرر 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.