۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۵۹۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

استفاده از پول های الکترونیکی و به طور خاص بیت کوین یکی از گزینه های کره شمالی برای کاهش وابستگی به دلار در تجارت خارجی و بی اثر کردن تحریم های جدید آمریکا است.

به گزارش مسیر اقتصاد روابط بین آمریکا و کره شمالی در طول ماه های اخیر به شدت پرتنش بوده و آمریکا تحریم های متعددی علیه این کشور وضع نموده است. تنش بین دو کشور تا جایی پیش رفته که کره شمالی سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل را به منزله اعلام جنگ تفسیر نموده است.

در چنین شرایطی کره شمالی به دنبال راهکارهایی است تا خود را از تحریم های آمریکا، خصوصا در زمینه نقل و انتقال پول مصون نماید و بتواند با وجود سنگ اندازی های آمریکا به اهداف اقتصادی و نظامی مدنظر خود برسد.

در همین راستا طبق اخبار منتشر شده، کره شمالی به یکی از بازارهای پول الکترونیکی در کره جنوبی حمله سایبری نموده است؛ کارشناسان معتقدند هدف این کشور استفاده از ظرفیت های پول الکترونیکی به منظور بی اثر نمودن تحریم های مالی آمریکا است.

تحریم فروش نفت به کره شمالی یکی از تحریم های اصلی مدنظر آمریکاست. هدف آمریکا از این اقدام جلوگیری از دسترسی این کشور به انرژی و ایجاد اختلال در مسیر تحقق اهداف نظامی و اقتصادی این کشور است.

از این رو کره شمالی قصد دارد از منابع معدنی خود همچون زغال سنگ و اورانیوم برای تولید برق استفاده نماید و از وابستگی خود به واردات نفت بکاهد.

با اینحال بخش عمده تجارت خارجی این کشور با کشور چین است و چنانچه کره شمالی بتواند بدون نیاز به دلار آمریکا مبادلات مالی خود با این کشور را ساماندهی نماید، این امکان فراهم می شود که بدون نظارت و اطلاع آمریکا به تجارت با چین بپردازد و محصولات مورد نیاز خود را از این کشور وارد نماید.

از این رو استفاده از پول های الکترونیکی و به طور خاص بیت کوین یکی از گزینه های این کشور برای کاهش وابستگی به دلار در تجارت خارجی و بی اثر کردن تحریم های جدید آمریکا است.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.