۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۱۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ دسته: کشاورزی
۰

در حال حاضر به دلیل کمبود گوجه فرنگی در بازار، قیمت این محصول در پاکستان افزایش قابل توجهی داشته اما دولت این کشور اعلام کرده قصد ندارد از طریق واردات به تنظیم بازار این محصول اقدام نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در بازار پاکستان افزایش قابل توجهی داشته و به بازارهای داخلی با کمبود این محصول مواجه هستند.

با اینحال دولت این کشور قصد ندارد از طریق واردات گسترده گوجه فرنگی در جهت تنظیم بازار داخلی و کنترل قیمت ها استفاده نماید.

در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی در برخی از نقاط کشور پاکستان به بیش از ۳۰۰ روپیه پاکستان، معادل بیش از ۲.۸ دلار رسیده است که افزایش بسیار قابل توجهی در مقایسه با چند هفته گذشته دارد. این در حالیست که به طور معمول قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار پاکستان کمتر از ۱۰۰ روپیه پاکستان و کمتر از ۱ دلار آمریکا است.

با اینحال وزارت امنیت غذایی کشور پاکستان اعلام کرده است هیچ قصدی برای واردات بیشتر گوجه فرنگی از هند ندارد و به مردم اطمینان داده است بحران به وجود آمده در بازار گوجه فرنگی و همچنین پیاز در طول چند روز آینده و با رسیدن محصولات بخش بلوچستان از کشور پاکستان مرتفع خواهد شد. گفتنی است درحال حاضر حدود ۹۰ درصد از واردات گوجه فرنگی کشور پاکستان از هند انجام می گیرند و ۱۰ درصد نیز از کشور افغانستان وارد این کشور می شود.

مسئله امنیت غذایی برای دولت پاکستان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است به طوریکه علاوه بر وزارت امنیت غذایی، نخست وزیر این کشور که به تازگی انتخاب شده دستور ایجاد یک نهاد دولتی دیگر در زمینه تأمین امنیت غذایی را صادر نموده است.

وزارت امنیت غذایی کشور پاکستان همچنین اعلام کرده است بسته های حمایتی را به منظور بهبود شرایط تأمین مالی کشاورزان کوچک و حمایت از آن ها در نظر گرفته است و قصد دارد در استفاده بیشتر از فناوری های حوزه بیوتکنولوژی به کشاورزان داخلی کمک نماید.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.