۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۹۷۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

بررسی اقدامات و آثار شرکت های دولتی به دلیل نقش مهمی که در رشد اقتصادی کشورها دارند، به عنوان موضوع چالش برانگیز نشست امسال OECD در آسیا انتخاب شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد میزگرد سالانه آسیایی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) به میزبانی آژانس خدمات مالی ژاپن و بورس اوراق بهادار توکیو، با حضور فعال ترین و موثرترین سیاست گذاران، متخصصان و کارشناسان منطقه و سازمان­های بین­‌المللی مرتبط در زمینه حاکمیت شرکتی  در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

موضوع شرکت­‌های دولتی (State-owned Enterprise) یکی از چالش برانگیزترین مباحث در این نشست­‌ است. شرکت­‌های دولتی نقش به سزایی در رشد اقتصادی کشورها بویژه در حوزه شرق آسیا داشته اند.

لازم به ذکر است که سابقه تشکیل برگزاری اولین میزگرد به سال ۱۹۹۹ میلادی در شهر سئول کره جنوبی باز می‌­گردد. این میزگرد به عنوان یک انجمن منطقه­‌ای به منظور تبادل تجربیات، پیشبرد برنامه­‌های اصلاحی و در عین حال ارتقای سطح آگاهی و بهره‌­گیری از اصول مدون OECD در مورد نظارت بر شرکت­‌ها، ایفای نقش می­‌کند.

در این نشست سالانه با مشارکت کشورهایی همچون چین، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، مالزی، تایلند، هند و … در خصوص چارچوب های سیاست حاکمیت شرکتی بحث و بررسی انجام گرفته و کیفیت پیاده سازی و اجرای برنامه ­ها ارزیابی می شود.

منبع: OECD.org



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.