۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۸۴۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

رئیس جمهور بولیوی گفته است: بولیوی امروز با افتخار اعلام می‌کند که از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مستقل شده و می تواند مسیر رشد خود را به صورت مستقل طی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد مورالس رئیس جمهور کشور بولیوی در اظهار نظری اعلام کرده است که دولت او توانسته به طور کامل خود را از صندوق بین المللی پول و وام های این صندوق مستقل نماید. این دو نهاد در خدمت

رئیس جمهور بولیوی گفته است: بولیوی امروز با افتخار اعلام می‌کند که از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مستقل شده و می تواند مسیر رشد خود را به صورت مستقل طی نماید.

آقای مورالس گفته است: در سال ۱۹۴۴ میلادی و بعد از اجلاس برتون وودز در آمریکا دو نهاد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شروع به کار کردند و در حال حاضر در خدمت کشورهای ثروتمند هستند. از آن زمان تا به حال این دو صندوق سرنوشت اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان همچون کشور بولیوی را به دست گرفته اند و در امور کشورها دخالت کرده اند. اما امروز من اعلام می کنم که کشور بولیوی به طور کامل از این نهادها مستقل شده و هیچ بدهی به آن ها ندارد.

طبق اعلام رئیس جمهور بولیوی در گذشته بدهی این کشور به نهادی همچون صندوق بین المللی پول به قدری زیاد بود که این صندوق در امور داخلی و سیاست های اتحاذی توسط دولت دخالت می کرد.

دخالت صندوق بین المللی پول در امور داخلی بولیوی تا حدی بود که این نهاد یک دفتر ثابت در ساختمان دولت این کشور داشته و نماینده صندوق بین المللی پول در نشست های دولتی این کشور شرکت می کرده است.

طبق اعلام رئیس جمهور بولیوی این کشور اکنون در مسیر عضویت در توافق بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی و توافق تجاری مرکوسور قرار دارد.

آقای مورالس از سال ۲۰۰۶ به عنوان رئیس جمهور بولیوی انتخاب شده و از زمان شروع به کار او در بولیوی، برنامه های اجتماعی برای سلامت، آموزش و رفع فقر در این کشور رشد قابل توجهی داشته و میزان پرداخت در این حوزه ها ۴۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: تله سور



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.