۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۷۶۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ دسته: مسکن
۰

دولت هند اعلام کرده به منظور تسریع در ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت در طرح «مسکن برای همه» قصد دارد برای ساخت هر خانه توسط بخش خصوصی ۱۵ میلیون تومان یارانه بدهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند با پروژه های بزرگی همچون «مسکن برای همه» برنامه ویژه ای برای رونق بخش مسکن در نظر گرفته است. اما در این میان استفاده از سرمایه های بخش خصوصی نقشی کلیدی در پیشبرد پروژه‌های دولت در بخش مسکن دارد.

برای همین منظور دولت هند قصد دارد با اعطای یارانه و مشوق های متعدد سرمایه های بخش خصوصی را به سمت ساخت منازل مسکونی مد نظر دولت در قالب پروژه مسکن برای همه جذب نماید.

در همین راستا دولت هند اعلام کرده است به منظور تسریع در ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت در طرح مسکن برای همه به ساخت واحد های مسکونی توسط بخش خصوصی یارانه اعطا می کند.

طبق این طرح دولت هند برای ساخت هر منزل مسکونی توسط بخش خصوصی در زمین های خصوصی و دولتی، ۲۵۰ هزار روپیه معادل ۱۵ میلیون تومان یارانه اختصاص می دهد.

دولت هند زمین های متعددی را برای توسعه ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت در نظر گرفته اما در این طرح جدید به منازل مسکونی که در زمین های خصوصی ساخته شوند نیز یارانه ۱۵ میلیون تومانی تعلق می گیرد.

با اینحال یارانه دولتی تنها به آن دسته از سازندگان مسکن تعلق می گیرد که شرایط مد نظر دولت را در ساخت منازل مسکونی رعایت نمایند.

یکی از مشکلات اصلی بخش مسکن در کشور هند کمبود منازل مسکونی ارزان قیمت و قابل خرید توسط عموم مردم است و از این رو دولت هند قصد دارد مشوق های حمایتی خود را به سمت ساخت این نوع منازل سوق دهد.

انتظار می رود این طرح حمایتی دولت موجب افزایش سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در بخش مسکن شود. علاوه بر این با استفاده از این طرح از سرمایه های بخش خصوصی در تولید منازل مسکونی ارزان قیمت استفاده می شود.

به طور طبیعی سازندگان مسکن تمایل دارند به جای ساختن منازل مسکونی ارزان قیمت، خانه های لوکس گران قیمت بسازند تا سود بیشتری کسب نمایند.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.