۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۷۵۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ دسته: کشاورزی
۰

وزارت کشاورزی اوکراین با انتشار گزارشی پیش بینی کرده است که حجم تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و اوکراین تا پایان سال ۲۰۱۷ به رقم یک میلیارد دلار برسد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشاورزی در اوکراین یکی از زمینه های اصلی رشد اقتصاد این کشور به علت شرایط آب و هوایی مناسب و تراکم بالای جمعیت در مناطق روستایی محسوب می‌شود.

در حال حاضر اوکراین سومین صادر کننده بزرگ ذرت در جهان است و مقام پنجم صادرات گندم دنیا را نیز در اختیار دارد.

سطح کل زمین های زراعی در اوکراین ۶۰ میلیون هکتار است که در حدود ۴۲ میلیون هکتار متعلق به زمین های کشاورزی با باغ، زمین های کشت شده، تاکستان ها و مراتع است.

با این حال به گفته مسئولین این کشور امروزه فقط از حدود ۴۵-۵۰ درصد زمین های زراعی برای کشت محصولات کشاورزی استفاده می شود.[۱]

تمایل ایران و اوکراین به تجارت دوجانبه ۱ میلیارد دلاری در بخش کشاورزی

ایران و اوکراین از مهمترین شرکای تجاری برای یکدیگر در زمینه کشاورزی و صنایع فرآوری محسوب می‌شوند. مقامات دو کشور نیز جدیدا اعلام کرده اند که نه تنها خواستار افزایش حجم تجارت دوجانبه کشاورزی هستند، بلکه در بسیاری از زمینه های اقتصادی و کشاورزی نیز میتوانند همکاری کنند.

اخیرا وزارت کشاورزی اوکراین با انتشار گزارشی پیش بینی کرده است که حجم تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و اوکراین تا پایان سال ۲۰۱۷ به رقم یک میلیارد دلار برسد.

طبق اعلام جنایدی چیژیکوف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین در نشست مشترک تجاری ایران و اوکراین، در بازه زمانی ژانویه تا می ۲۰۱۷ حجم کالاهای صادراتی از اوکراین به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد نشان می دهد.

چیژیکوف گفته است: «در سال ۲۰۱۶، در مقایسه با سال ۲۰۱۵، میزان صادرات اوکراین به ایران ۳۲ درصد رشد داشت و میزان واردات از ایران ۳۰ درصد افزایش یافت. در بازه زمانی ژانویه تا می امسال، صادرات اوکراین به ایران ۷۸ درصد دیگر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ رشد داشته است.»

میزان کل مبادلات تجاری ایران و اوکراین در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۴۵ میلیون دلار بوده است.[۲]

پینوشت:

[۱] خبرگزاری افتخاراوکراین http://proudofukraine.com/agriculture-in-ukraine/

[۲] خبرگزاری ایاگنا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.