۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۶۲۰ ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

از آنجا که قرارداد تجارت دوجانبه سابق میان هند و کره جنوبی موفقیت آمیز بوده و به اهداف خود رسیده است، دو کشور در حال مذاکره هستند تا دامنه این قرارداد را گسترش داده و بهبود بخشند.

به گزارش مسیر اقتصاد، کره جنوبی خواستار گسترش دامنه توافق تجارت دوجانبه با هند به منظور افزایش میزان تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه شده است.

جوآن سام کیم، معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی گفته است که نیاز به افزایش همکاری در زمینه های تولیدی و زیرساختی با هند وجود دارد و تکنولوژی منطبق با کلاس جهانی کره در بخش ساخت و تولید می تواند به هند به منظور دستیابی به اهدافش در زمینه ابتکار عمل در ساخت و توسعه شهر هوشمند کمک کند.

کیم گفته است که در توافقنامه تجارت دوجانبه میان دو کشور که به طور رسمی به عنوان توافق جامع همکاری اقتصادی خوانده می شود، هر دو طرف باید راه هایی را برای گسترش تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار نیاز به افزایش دامنه توافق وجود دارد، گفت: توافقنامه سابق میان دو کشور به اهداف قابل توجه خود در زمینه تجارت دست یافته است ولی از آنجایی که هنوز هم ظرفیت برای بهبود وجود دارد، هر دو طرف می توانند برای گسترش آن تلاش نمایند.

توافقنامه تجارت دوجانبه میان هند و کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ به امضا رسیده و در حال حاضر دو طرف با توجه به پیشرفت و افزایش تجارت دوجانبه مورد هدف توافقنامه سابق، در حال مذاکره بوده و تمایل دارند تا همکاری های خود در زمینه سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه را گسترش دهند.

در طول سال های اخیر میزان تجارت میان دو کشور روندی صعودی داشته ولی در سال های اخیر از میزان رشد آن کاسته شده است. تجارت هند و کره جنوبی از میزان ۱۶.۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به عدد ۱۶.۸۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده است. به همین دلیل دو کشور بنا دارند تا تجارت میان خود را از طریق قرارداد تجارت دوجانبه گسترش دهند.

منبع: لایو مینت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.