۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۴۳۷ ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

نشریه «تاب‌آوری» به عنوان ضمیمه نشریه «عصر مس» در شهریور امسال انتشار یافت. در این نشریه که توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تهیه شده به تبیین و ترویج اقتصاد مقاومتی در ۴ فصل پرداخته شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد «تاب‌آوری» نشریه‌ای است برای تببین و ترویج رویکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی که اولین شماره آن شهریور امسال در ۹۶ صفحه منتشر شد.

این نشریه از چهار فصل «گفتمان»، «اتاق فکر»، «بازخوانی» و «جامعه محلی» تشکیل شده است.

در فصل نخست با عنوان «گفتمان»، مفهوم اقتصاد مقاومتی با رویکرد تاب‌آوری مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده نسبت شرکت مس با این مفهوم مشخص شود.

گفت‌وگو با قائم‌مقام رئیس ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی شرکت مس با عنوان «پایداری در گرو تاب‌آوری» و گفت‌وگو با «حسین راغفر»، اقتصاددان درباره ارتباط مسئولیت اجتماعی و تاب‌آوری اقتصادی، از مطالب خواندنی این فصل است.

در فصل «اتاق فکر»، ادبیات نظری موجود در زمینه تاب‌آوری مرور شده است. «خط‌کش آسیب‌پذیری» که در آن شاخص‌های اندازه‌گیری تاب‌آوری اقتصاد یک کشور بررسی شده‌اند، ازجمله مقالات این فصل است.

«بازخوانی»، فصل سوم تاب‌آوری است و تجربه‌های جهانی موفق در تاب‌آور کردن اقتصادهای در حال‌ توسعه در آن مورد توجه قرار گرفته‌ است. تجربه «گرامین‌بانک» در بهبود معیشت جوامع روستایی با عنوان «کوچک زیباست» ازجمله آن‌هاست. در ادامه این فصل، تجربه‌های مشابه گرامین‌بانک در داخل کشور نیز بررسی شده‌اند.

در فصل آخر تاب‌آوری که عنوان «جامعه محلی» را بر خود دارد، به بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخته شده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.