۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۲۵۰ ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ دسته: مسکن
۰

طرح «مسکن برای همه» دولت هند در طول دو سال اخیر طبق برنامه پیش نرفته است؛ در نتیجه این کشور در تلاش است برای جبران عقب ماندگی و تسریع در روند ساخت منازل مسکونی، از منابع دولتی به عنوان کمک و اهرم جذب منابع بخش خصوصی برای این طرح استفاده نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند جمعیت بسیار زیادی دارد که بخش قابل توجهی از آن فاقد مسکن مناسب هستند. کمبود مسکن و مشکلات این بخش در طول سالیان اخیر یکی از مشکلات اصلی کشور هند بوده است. به همین دلیل دولت هند از زمان آغاز به کار خود برنامه ویژه ای برای بخش مسکن و ساختمان این کشور در نظر گرفته است.

در همین راستا یکی از طرح های اصلی دولت هند برای رونق بخش مسکن و همچنین ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت و قابل خرید توسط عموم مردم، طرح «مسکن برای همه» بوده است. این طرح از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و قرار است طی آن در عرض ۷ سال ۵۰ میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

با اینحال در دو سال گذشته طرح مسکن برای همه دولت هند طبق برنامه تعیین شده پیش نرفته و مسکن های ساخته شده به مراتب کمتر از میزان در نظر گرفته شده بوده است.

به همین منظور دولت هند اخیرا اعلام کرده است برای تسریع در روند ساخت منازل مسکونی و پیشبرد طرح مسکن برای همه، قصد دارد تسهیلاتی را در نظر بگیرد تا منابع بخش خصوصی در این حوزه بیش از گذشته وارد شود.

هدف دولت هند از تسهیل ورود سرمایه های بخش خصوصی جبران عقب ماندگی موجود در پیشبرد طرح کلان مسکن برای همه و همچنین تسریع در روند ساخت منازل مسکونی در این طرح عنوان شده است.

دولت هند بیش از ۳ میلیارد روپیه معادل حدود ۵۰ میلیون دلار برای اجرایی شدن این پروژه از منابع دولتی در نظر گرفته اما این میزان سرمایه برای ساخت ۵۰ میلیون منزل مسکونی به هیچ عنوان کافی نیست و به همین دلیل دولت هند تصمیم گرفته است از منابع دولتی به منظور کمک و اهرم جذب منابع خصوصی استفاده نماید.

طرح کلان ساخت شهرهای هوشمند نیز دیگر پروژه بزرگ کشور هند در بخش مسکن و ساختمان است و دولت این کشور قصد دارد در کنار طرح مسکن برای همه از منابع بخش خصوصی در پیشبرد این پروژه نیز استفاده نماید.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.