۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۹۱۶ ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ دسته: مسکن
۰

وزارت مسکن و امور شهری کشور هند در حال تهیه جزئیات همکاری بخش خصوصی در این طرح است تا بتواند با جذب سرمایه های داخلی ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت و قابل خرید برای مردم را تسهیل نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه های داخلی برای پیشبرد سریعتر طرح مسکن برای همه است. استفاده از سرمایه های بخش خصوصی میتواند کاستی های طرح را کاهش دهد.

مشکل کمبود مسکن در سال های اخیر همواره یکی از مشکلاتی اصلی کشور هند بوده است. دولت هند نیز از سال ۲۰۱۵ میلادی ایده ای با عنوان طرح «مسکن برای همه» را به منظور ساخت و فروش ۵۰ میلیون مسکن در عرض ۷ سال، با هدف رفع مشکل مسکن کشور هند در نظر گرفته است.

اما این طرح در دو سال گذشته طبق برنامه تعیین شده توسط دولت پیش نرفته و مسکن های ساخته شده به مراتب کمتر از برنامه در نظر گرفته شده بوده است.

مشکلاتی همچون کمبود قدرت خرید مردم و مشکلات تأمین مالی ساخت مسکن از جمله مشکلات پیش روی طرح مشکن برای همه بوده است.

اکنون دولت هند اعلام کرده است قصد دارد برای حل مشکلات و تسریع در پیشبرد طرح مسکن برای همه از سرمایه های بخش خصوصی در توسعه آن استفاده نماید.

برای این منظور وزارت مسکن و امور شهری کشور هند در حال تهیه جزئیات همکاری بخش خصوصی در این طرح است تا بتواند علاوه بر جذب سرمایه های داخلی ، مشکلات موجود در طرح را کاهش دهد.

هدف از جذب مشارکت بخص خصوصی در طرح مسکن برای همه تسهیل ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت و قابل خرید برای عدم مردم توسط سرمایه های داخلی عنوان شده است.

گفتنی است پیش از این نیز دولت هند در طرح های دولتی متعددی از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده است.

منبع: ایندیا تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.