۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۳۸۱ ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

پاکستان و چین به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و کاهش تعرفه محصولات میان خود برای دسترسی بهتر به بازارهای یکدیگر، اقدام به انعقاد ۳۸ توافقنامه تجارت دوجانبه نموده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، پاکستان و چین اقدام به امضای چندین توافقنامه همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه نموده اند. هدف از این توافقنامه ها ارتقاء روابط تجاری دوجانبه میان دو کشور عنوان شده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی پاکستان، مراسم امضای توافقنامه های تجارت دوجانبه اوایل ماه آگوست در اسلام آباد برگزار شده است که ۱۸ شرکت چینی در این مراسم حضور داشته و حدود ۳۸ توافقنامه در زمینه های مختلف با کشور پاکستان به امضا رسانده اند.

طبق گفته وانگ دونتانگ معاون بخش تجارت خارجی کشور چین، این توافقنامه ها صادرات محصولاتی از قبیل چرم، مس، سنگ مرمر و اقلام مختلف غذایی مانند غذاهای دریایی توسط پاکستان به چین را تسهیل خواهند کرد.

چین در دو سال گذشته دومین کشور مقصد صادراتی پاکستان بوده و در سال ۲۰۱۶ صادرات این کشور به چین ۱.۹ میلیارد دلار بوده است. در حال حاضر میزان تجارت میان دو کشور ۱۹.۲ میلیارد دلار است که بیشتر به نفع چین بوده و امید است که انعقاد توافقنامه های تجاری دوجانبه به توازن تجارت دوجانبه میان دو کشور کمک نماید.

سازمان توسعه تجارت پاکستان معتقد است که توافقنامه های تجارت دوجانبه جدید از طریق حذف تعرفه ها سبب خواهد شد تا محصولات پاکستانی در بازارهای چین مورد رغبت واقع شوند و در کل صادرات پاکستان به چین را افزایش دهد.

منبع: جاست استایل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.