۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۰۹۴ ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ دسته: حمل و نقل
۰

خدمات حمل و نقل ریلی در حال حاضر از ۲۰ شهر چینی به آسیای مرکزی و اروپا انجام می‌شود تا با تسهیل در فرآیند تجارت کالا، موجب توسعه صادرات این کشور شود.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، سرویس قطار جدید بین چین و اروپا از هفته گذشته شروع به فعالیت کرد؛ این خط آهن استان‌های شمال غربی شانگهای را به بخش اروپایی روسیه وصل می‌کند.

این ارتباط باعث افزایش رقابت‌پذیری کالاهای محلی در استان‌های چین که در مناطق سین کیانگ (Xinjiang) و تبت قرار دارد، می‌شود.

در تاریخ ۲۰ اوت اولین قطار پس از عبور از گذرگاه Alataw Pass در سین کیانگ و گذشتن از خاک قزاقستان، در ۳۰ اوت به شهر پرم روسیه رسید.

کاهش ۲۰ روزه در زمان سفر با استفاده از ریل

این قطار حامل مواد شیمیایی بود که پس از طی مسافت ۳۶۶۰ کیلومتر در ده روز به مقصد رسید. در حالت معمول این مسیر با استفاده از کشتی از طریق دریا ۳۰ روز طول می‌کشید که قطار باعث کاهش ۲۰ روزه زمان سفر شده است.

 

۲۰ شهر چین با قطار به آسیا و اروپا متصل شده اند

خدمات حمل و نقل ریلی در حال حاضر از ۲۰ شهر چینی به آسیای مرکزی و اروپا انجام می‌شود.

خط آهن جدید نیز در راستای تلاش برای افزایش ترافیک در مسیر اوراسیا به عنوان بخشی از ابتکار چین با نام کمربند و جاده چین (BRI) ایجاد شده است.

هفته گذشته، کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) اعلام کرد که تاکنون تعداد ۶۹ کشور موافقت نامه‌های همکاری با چین را در راستای توسعه مشترک BRI را امضا کرده‌اند. همچنین بیش از ۴ هزار قطار حمل و نقل برای حمل کالا از چین به اروپا ساخته شده است.

منبع: حمل و نقل ریلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.