۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۳۶۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ دسته: حمل و نقل
۰

میزان سرمایه گذاری در بخش ریلی کشور هند با جذب سرمایه های مردمی بیش از ۳۶ درصد افزایش یافته است. بخش ریلی کشور هند یکی از بخش های پیشرو در جذب سرمایه های مردمی است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق آمار منتشر شده از سوی کشور هند در سه ماه دوم سال جاری میلادی، میزان سرمایه گذاری در بخش ریلی این کشور در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۶ درصد افزایش یافته است. این درحالیست که بخش ریلی کشور هند در سال های اخیر یکی از بخش های پیشرو در جذب سرمایه های مردمی بوده است.

یکی از برنامه های اصلی کشور هند به عنوان یک کشور درحال توسعه و با چشم انداز اقتصادی مناسب، توسعه زیرساخت های ارتباطی از جمله خطوط جاده ای و ریلی است.

با اینحال میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای توسعه بخش ریلی کشور هند به قدری است که تنها با استفاده از منابع دولتی امکان تحقق آن فراهم نیست. به همین دلیل دولت هند برای توسعه زیرساخت های داخلی برای جذب سرمایه های مردم و بخش خصوصی نیز حساب ویژه ای باز کرده است. در این میان بخش ریلی توانسته است با جذب گسترده سرمایه های بخش خصوصی در تحقق این هدف پیشرو باشد.

به طور کلی مجموع میزان سرمایه گذاری دولتی و خصوصی انجام شده در کشور هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از ۳۹ درصد رشد داشته است. در این میان سرمایه گذاری در حوزه دفاعی با حدود ۵۰ درصد بیشترین سهم را در بین بخش های مختلف اقتصادی دارد. بعد از آن بخش های توسعه خطوط ریلی، جاده ها، کشاورزی، توسعه روستایی و بخش ساختمان بیشترین سرمایه گذاری را جذب کرده اند.

اما از منظر سرمایه گذاری بخش خصوصی بخش ریلی توانسته است بیشتری میزان سرمایه گذاری را جذب نماید. در حال حاضر توسعه خطوط ریلی یکی از برنامه های اصلی دولت هند برای افزایش تولید و اشتغال و رفع محرومیت به شمار میرود. با این وجود با طراحی سازوکارهای مناسب دولت هند توانسته است از سرمایه های بخش خصوصی در این بخش استفاده نماید.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.