۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۲۶۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

افغانستان قصد دارد با هدف افزایش تجارت خارجی و ترانزیت و از طریق توسعه زیرساخت های ارتباطی خود از جمله خطوط ریلی، روابط گسترده تری با کشورهای همسایه برقرار نماید و نقش واسط را در برقراری روابط تجاری بین دو کشور ایران و چین ایفا کند.

به گزارش مسیر اقتصاد رئیس جمهور افغانستان در یک مصاحبه خبری اعلام کرد که این کشور قصد دارد با توسعه زیرساخت های ارتباطی خود از جمله خطوط ریلی، روابط گسترده تری با کشورهای همسایه برقرار نماید. وی همچنین گفت که کشورش میتواند به عنوان واسط ارتباط دو کشور ایران و چین عمل نماید.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در یک مصاحبه خبری در خصوص برنامه دولتش در زمینه روابط خارجی صحبت کرد. رئیس جمهور افغانستان در این مصاحبه تأکید کرد که افغانستان در تلاش است تا روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهای آسیای میانه و دیگر کشورهای همسایه افزایش دهد.

با اینحال برای اینکه افغانستان بتواند روابط تجاری و اقتصادی خود را با همسایگان گسترش دهد به توسعه زیرساخت های ارتباطی نیاز دارد. چراکه در حال حاضر خطوط جاده ای و ریلی این کشور نیاز به سرمایه گذاری گسترده دارد. رئیس جمهور افغانستان نیز با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی اعلام کرده است که دولتش در تلاش است تا این هدف محقق گردد.

دولت افغانستان اخیرا اصلاحات اقتصادی گسترده ای را در دستور کار قرار داده که هدف آن توسعه همه جانبه بخش های مختلف کشور افغانستان است. در این برنامه اصلاحات اقتصادی بخش معدن و توسعه زیرساخت ها از مهم ترین محورها محسوب می‌شوند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین با تأکید بر اهمیت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای ایران و چین گفته است که افغانستان در تلاش است تا با توسعه زیرساخت های ارتباطی خود همچون ساخت خط ریلی کوندوز-مزار شریف، بتواند نقش واسط را برای برقراری ارتباط بین کشورهای چین و ایران ایفا نماید. هدف افغانستان از توسعه خطوط جاده ای و ریلی افزایش تجارت خارجی و همچنین توسعه بخش تزانزیت است.

مدیریت منابع آبی با هدف افزایش تولید بخش کشاورزی و همچنین افزایش تولید برق نیز از دیگر محورهای برنامه اقتصادی دولت اشرف غنی برای اقتصاد افغانستان است.

منبع: خبرگزاری پژواک (یک پایگاه خبری مستقل در کشور افغانستان)



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.