۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۶۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ دسته: تجارت و دیپلماسی، راه ابریشم چین
۰

کشور هند ساخت جاده ابریشم مخصوص به خود را برای مقابله با اقدام چین در این زمینه در نظر دارد. آخرین تصمیم دولت هند در این زمینه احداث یک بزرگراه ۱۳۶۰ کیلومتری با سرمایه گذاری ۲۵۶ میلیون دلاری در همکاری تایلند است که کشور هند را از طریق کشور میانمار به تایلند متصل میکند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند در تلاش است تا با سرمایه گذاری در ساخت مسیرهای ترانزیتی، در مقابل جاده ابریشم چین اقداماتی متقابل انجام دهد. در آخرین مورد کشور هند قصد دارد سرمایه گذاری ۲۵۶ میلیون دلاری یک بزرگراه طولانی به مسافت ۱۳۶۰ کیلومتر vh برای ارتباط بخش شرقی خود با بازار تایلند انجام دهد.

کشور چین در چند سال اخیر پروژه جاده ابریشم جدید خود را به عنوان ابرپروژه ای جهانی مطرح کرده است. هدف اصلی کشور چین از این پروژه تقویت زیرساخت های ارتباطی به منظور تقویت روابط تجاری چین با کشورهای آسیایی و اروپایی است.

گرچه اغلب کشورهای آسیایی و اروپایی تا به حال با چین در پروژه جاده ابریشم جدید همراه شده اند اما کشور هند جزء کشورهایی است که تمایل چندانی برای همراهی با چین در این پروژه نشان نداده است. دلایل اصلی هند برای عدم همکاری با چین مسائل مرزی این کشور با چین و همچنین با کشور پاکستان است که مشارکت فعالی در پروژه جاده ابریشم جدید دارد.

به همین دلیل کشور هند در ماه های اخیر تلاش خود را برای در دستور کار قراردادن اقدامات متقابل برای مقابله با پروژه جاده ابریشم چین انجام داده است. یکی از این اقدامات توجه جدی تر به کریدور شمال-جنوب ایران برای تسهیل دسترسی به بازار کشورهای افغانستان، روسیه، دیگر کشورهای آسیای میانه و همچنین کشورهای اروپایی بوده است.

همچنین کشور هند در طول دو سال اخیر بیش از ۴.۷ میلیارد دلار صرف توسعه و نوسازی جاده های مرزی خود نموده است.

در یکی از آخرین اقدامات نیز کشور هند تصمیم گرفته است بزرگراهی طولانی برای اتصال به کشور تایلند بسازد. این بزرگراه که بخشی از آن در کشور تایلند قرار دارد، از کشور میانمار عبور میکند و بخش شرقی هند را به کشور تایلند متصل میکند. طول این بزرگراه ۱۳۶۰ کیلومتر است و دولت هند برای احداث آن ۲۵۶ میلیون دلار در نظر گرفته است.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.