۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۲۶۹۷ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ دسته: حمل و نقل
۰

یکی از بندهای توافقات اخیر الجزایر و چین احداث خط آهن ۶ هزار کیلومتری برای اتصال ریلی شهرهای مختلف الجزایر است. این توافقات در راستای توسعه راه ابریشم چین در دستورکار این کشور قرار گرفته و می‌تواند به شکوفایی اقتصادی الجزایر کمک کند.

به گزارش مسیر اقتصاد، چین و الجزایر برای ساخت راه آهنی به طول شش هزار کیلومتر در این کشور به توافق رسیده‌اند. اقدامی که عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر از آن به عنوان محور توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور یاد کرده است. چرا که گسترش خطوط ریلی، بهترین تضمین برای توسعه یافتگی در الجزایر به شمار می‌آید. احداث این راه آهن شش هزار کیلومتری، زمینه بهره برداری از معادن الجزایر و تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی آن را با سایر کشورها فراهم خواهد کرد.

مشارکت الجزایر و چین در قالب راه ابریشم جدید

مشارکت در ساخت راه آهن الجزایر به عنوان بخشی از پروژه بلندپروازانه احیای کمربند و راه ابریشم چین، ضمن اتصال تمامی  شهرها و مناطق الجزایر به یکدیگر، زمینه توسعه اقتصادی سایر کشورهای شمال آفریقا را نیز فراهم خواهد کرد. چین به الجزایر به عنوان دروازه ورود به آفریقا نگاه می‌کند و مشارکت در ساخت راه آهن این کشور یک بازی برد- برد برای دو طرف است.

شهروندان الجزایر نیز از این توافق کشورشان با چین استقبال کرده‌اند. کریم علام یک اقتصاددان الجزایری در همراهی با این اقدام گفته است: توسعه شبکه ریلی در این کشور گامی بلند در مسیر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به شمار می‌آ‌ید. توافق توسعه همکاری‌های الجزایر و چین به ساخت راه آهن ختم نمی‌شود. ظاهرا ده‌ها قرارداد همکاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، هوا-فضا، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بین دو کشور به امضا رسیده است.

منبع: آفریقا نیوز

انتهای پیام/ حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.