۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۵۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشور اوکراین بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اقدام به انعقاد توافقنامه های تجاری دوجانبه متعددی کرده که ۴۵ کشور را شامل می شود و به بخش تجاری اوکراین کمک فراوانی کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، کشور اوکراین بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کسب استقلال، ۱۶ توافقنامه تجارت دوجانبه منعقد کرده است. توافقنامه های تجارت دوجانبه اوکراین ۴۵ کشور را شامل می شود.

بزرگترین توافقنامه تجارت دوجانبه اوکراین مربوط به توافقنامه جامع تجارت آزاد با اتحادیه اروپا است. این توافقنامه به طور رسمی در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۷ به اجرا در می آید. اما در واقع از ۱ ژانویه ۲۰۱۶ به طور کامل اعمال شده است.

این توافقنامه شامل تجارت کالاها و خدمات، تدارکات دولتی (کالا و خدمات دولتی) و تطبیق تدریجی قوانین اوکراین با استانداردهای اتحادیه اروپا برای ادغام در فضای اقتصادی اتحادیه اروپا می باشد.

علاوه براین، اوکراین توافقنامه تجارت دوجانبه با کانادا نیز امضا نموده است که شامل تجارت کالاها و خدمات و تدارکات دولتی با کشورهای گرجستان (تجارت کالا)، مقدونیه (تجارت کالا)، مونتنگرو (تجارت کالا و خدمات)، کشورهای انجمن تجارت آزاد اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) و کشورهای مستقل مشترک المنافع می باشد.

بخش تجارت اوکراین این فرصت را نیز در اختیار دارد که از سیستم عمومی ترجیحات تجاری آمریکا استفاده نموده و بدون تعرفه جهت صادرات حدود ۵۰۰۰ نوع کالا به آمریکا اقدام نماید.

منبع: یونین



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.