۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۰۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ دسته: مسکن
۰

در این طرح جدید خریداران مسکن میتوانند تنها بخشی از مبلغ خرید مسکن را پرداخت نمایند و در مالکیت مسکن با دولت سهیم شوند؛ اما حق استفاده از تمامی ملک را داشته باشند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین با هدف تسهیل خرید مسکن توسط مردم قصد دارد طرح جدیدی را اجرایی نماید که طبق آن امکان مالکیت مشترک دولت و خریداران مسکن فراهم میشود.

یکی از مشکلات اصلی بخش مسکن مشکل به فروش نرفتن منازل مسکونی به دلیل کمبود قدرت خرید مردم است. در چنین شرایطی دولت ها برای رونق بخش مسکن، در کنار تسهیل شرایط ساخت و ساز، شرایط خرید مسکن توسط مردم را نیز با در نظر گرفتن شرایطی آسان تر می نمایند.

دولت چین نیز با همین هدف تصمیم گرفته است طرح جدیدی را برای کاهش هزینه های خرید مسکن مردم اجرایی نماید. طبق این طرح جدید امکان مالکیت مشترک دولت و خریداران مسکن فراهم میشود و مردم میتوانند در زمان خرید مسکن تنها بخشی از مبلغ آن را بپردازند.

در این طرح جدید خریداران مسکن میتوانند تنها بخشی از مبلغ خرید مسکن را پرداخت نمایند و در مالکیت مسکن با دولت سهیم شوند اما حق استفاده از تمامی ملک را داشته باشند.

از آنجا که در این طرح دولت بخشی از هزینه خرید مسکن مردم را می پردازد، اجرایی شدن آن بار مالی گسترده ای برای دولت به همراه خواهد داشت. اما از طرف مقابل میتواند تأثیرات قابل توجهی بر تولید و فروش مسکن داشته باشد

شرایطی برای افرادی که میخواهند از این طرح استفاده کنند در نظر گرفته شده تا منابع مالی آن انحراف نداشته باشد. در واقع جامعه هدف این طرح افرادی است که به دلیل پایین بودن قدرت خرید، امکان خرید مسکن ندارند. به طور مثال افرادی که میخواهند از این طرح استفاده کنند باید بیشتر از ۳۰ سال سن داشته باشند، تمامی افراد خانواده آن ها نباید صاحب خانه باشد و استفاده از این طرح نیز برای هر خانواده تنها یک بار مجاز است.

از طرف دیگر این طرح برای تمامی منازل مسکونی شهر اجرایی نمیشود و دولت میتواند با استفاده از این تسهیلات مردم را به سمت خرید منازل مسکونی مناطقی که مناسب تر میداند سوق دهد. این امکان دولت میتواند تأثیری مستقیم بر کاهش میزان ترافیک شهر نیز داشته باشد.

در حال حاضر این طرح جدید فقط در شهر پکن اجرایی شده و دولت چین در صدد است تا در صورت مثبت بودن نتایج اجرایی شدن این طرح، آن را در دیگر شهرهای کشور چین نیز اجرایی نماید.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.