۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۸۶۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

از ابتدای محاصره تجاری قطر توسط کشورهای بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، روزانه ۲۲۱ بارنامه حمل بار محصولات از ترکیه به قطر ارسال شده و بر این اساس ترکیه ۵ هزار تن مواد غذایی به قطر ارسال کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به گفته وزیر اقتصاد ترکیه این کشور قصد دارد با ارسال مواد اولیه غذایی به کشور قطر که بخاطر تحریم کشورهای خلیج فارس برای تولیدات مواد غذایی و رفع تقاضای بازار خود با مشکل مواجه شده است، گام مهمی در تجارت با این کشور بردارد.

وزیر اقتصاد ترکیه در خصوص مذاکرات تجاری قطر و ترکیه گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای قطر برای تامین اهداف آینده خود مواد اولیه بوده و ترکیه میتواند نیاز این کشور را با رویکرد خوبی حل کند.

تولید مواد اولیه قطر در ترکیه آغاز شده است

وی افزود: در شرایط موجود، تولید مواد اولیه مورد نیاز محصولات غذایی قطر در ترکیه شروع و سپس با انتقال به کارخانه های قطر، با ایجاد ارزش افزوده منجر به تولید کالای نهایی خواهد شد.

طبق گفته زئیبکی، از ابتدای محاصره تجاری قطر توسط کشورهای بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، روزانه ۲۲۱ بارنامه حمل بار محصولات از ترکیه به قطر ارسال شده و بر این اساس ترکیه ۵ هزار تن مواد غذایی به قطر ارسال کرده است.

لازم به ذکر است تحریم های  قطر از زمانی شروع شد که در روز ۵ ژوئن بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی روابط دیپلماتیک و ارتباط تجاری خود با قطر را به دلیل اتهام حمایت از تروریسم و ​​دخالت در امور داخلی خود قطع کردند.

دوشنبه هفته گذشته، سران کشور قطر با اعلام شکایت رسمی خود در رابطه با تحریم های بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند تحریم های اقتصادی این کشور نقض قوانین تجارت است و در نهایت خواستار برگزاری جلسات همکاری با سه کشور محاصره کننده  شدند.[۱]

این موضوع در حالی اتفاق می افتد که کشور ایران نزدیکترین بنادر به کشور قطر را داشته و می تواند با استفاده از پتانسیل های موجود در این بنادر و همچنین تولیدات کشاورزی و غذایی داخلی خود، تامین کننده نیاز بازار  قطر باشد.

منبع: [۱] اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.