۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۶۶۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ دسته: مسکن
۰

موفقیت طرح مسکن برای همه در دولت هند که طی آن قرار است ۵۰ میلیون واحد مسکونی متناسب با نیاز اقشار سطح پائین ساخته شود، در گروی ساخت منازل ارزان قیمت و قابل خرید برای عموم مردم و اعطای وام کم بهره است.

به گزارش مسیر اقتصاد مشکل کمبود مسکن در سال های اخیر همواره یکی از مشکلاتی اصلی کشور هند بوده و دولت های مختلف این کشور تدابیر مختلفی برای حل این معضل اندیشیده اند. دولت نراندرا مودی نیز که از سال ۲۰۱۴ میلادی کار خود را آغاز کرد، از سال ۲۰۱۵ میلادی ایده با عنوان طرح مسکن برای همه به منظور ساخت و فروش ۵۰ میلیون مسکن در عرض ۷ سال را برای رفع مشکل مسکن هند در نظر گرفته است.

طبق طرح مسکن برای همه دولت هند قرار است ۳۰ میلیون مسکن برای بخش های روستایی و ۲۰ میلیون مسکن برای بخش های فقیرتر شهرهای کشور هند ساخته شود. این درحالیست که طبق پیش بینی های انجام شده در حال حاضر میزان کمبود مسکن در شهرهای کشور هند دست کم ۱۸ میلیون ارزیابی شده که در طول سال های آینده بر میزان آن افزوده خواهد شد.

اما در کنار کمبود مسکن، دولت هند با مشکل دیگری نیز برای حل مشکلات حوزه مسکن این کشور مواجه است. یکی از مشکلات اساسی دولت هند عدم قدرت خرید بخش قابل توجهی از مردم در خرید مسکن است. این مشکل موجب میشود که از طرفی بخشی از تأمین مالی ساخت مسکن با مشکل مواجه شود و از طرف دیگر در صورت ساخت و موجود بودن مسکن نیز مردم قدرت خرید آن را نداشته باشند.

طبق پیش بینی های انجام شده در کشور هند در حال حاضر ۹۰ درصد از مردمی که از کمبود مسکن رنج میبرند، جزء قشر ضعیف تر از نظر اقتصادی هستند و توان مالی خرید مسکن را ندارند و تنها ۱۰ درصد از مردم به دلیل کمبود مسکن مناسب از خرید مسکن محروم مانده اند.

این مسئله موجب شده است کارشناسان موفقیت طرح مسکن برای همه دولت هند را در گرو ساخت منازل ارزان قیمت و قابل خرید برای عموم مردم بدانند. از طرف دیگر دولت هند برای افزایش قدرت خرید مسکن مردم، برای افرادی که صاحب مسکن نیستند شرایط خرید اعتباری مناسب و اعطای وام کم بهره را در نظر گرفته است تا بتوانند با شرایط بهتری از این طرح بهره مند شوند.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.