۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۴۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

روش «مشارکت خصوصی-دولتی» که به منظور تأمین مالی و اجرای پروژه های عمرانی در دستور کار کشور چین قرار دارد، عملکرد بسیار مناسبی داشته و در طول مدت زمانی که مورد استفاده قرار گرفته، اجرای پروژه های عمرانی کشور چین را تسریع نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین اخیرا روشی را برای تسهیل تأمین مالی پروژه های عمرانی داخلی خود در نظر گرفته است که «مشارکت خصوصی-دولتی» نام دارد. در روش «مشارکت خصوصی-دولتی» با هماهنگ کردن بخش دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی امکان تأمین مالی پروژه های عمرانی را افزایش میدهد.

طبق گفته دولت چین روش «مشارکت خصوصی-دولتی» که به منظور تأمین مالی و اجرای پروژه های عمرانی در دستور کار کشور چین قرار دارد، عملکرد بسیار مناسبی داشته و در طول مدت زمانی که مورد استفاده قرار گرفته اجرای پروژه های عمرانی کشور چین را تسریع نموده است.

طبق گزارش های رسمی از عملکرد روش «مشارکت خصوصی-دولتی» چین، تا انتهای نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۳۵۰۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور چین به ارزش بیش از ۱۶.۳ هزار میلیارد یوآن معادل ۲.۴ هزار میلیارد دلار در قالب این روش در حال عملیاتی شدن هستند که حجم عظیمی از پروژه های عمرانی چین را شامل میشود.

علاوه بر این طبق آمار منتشر شده تاکنون بیش از ۳۴ درصد از پروژه های عمرانی که در قالب روش «مشارکت خصوصی-دولتی» تأمین مالی و آغاز شده اند، اکنون به مرحله بهره برداری رسیده اند.

مسئولان کشور چین معتقدند روش «مشارکت خصوصی-دولتی» در تأمین مالی و اجرای پروژه های عمرانی روشی یکپارچه، استاندارد و شفاف است و توانسته است به خوبی جایگاه خود را در فضای اقتصاد کشور چین تقویت نماید.

اجرای پروژه های عمرانی یکی از دغدغه های اصلی کشورهای جهان است اما مسئله تأمین مالی و مدیریت اجرای آن ها همواره جزء مسائل چالشی دولت هاست. برای این منظور کشورهای مختلف روش های متعددی را برای مشارکت دادن بخش خصوصی در تأمین مالی و اجرای پروژه های عمرانی به کار گرفته اند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.