۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۱۱۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشور سنگاپور و اندونزی، یادداشت تفاهم نامه ای را برای گسترش روابط اقتصادی و تجارت دوجانبه و ایجاد شورای تجاری مشترک جهت گسترش همکاری های دوجانبه امضا کرده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، وزارت صنایع و معادن سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرده است که، سنگاپور و اندونزی، یادداشت تفاهم نامه ای را برای گسترش روابط اقتصادی و تجارت دوجانبه و ایجاد شورای تجاری جهت گسترش همکاری های دوجانبه امضا کرده اند.

در جریان جلسات صورت گرفته جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجارت دوجانبه، هیأت وزیران دو کشور به بحث و بررسی حول ابتکارات دوجانبه در بخش های خاصی از قبیل دو بخش با الویت انرژی و گردشگری، که در سال گذشته به عنوان مناطق بالقوه همکاری شناخته شده بودند، پرداختند.

توافقاتی میان شرکت هایی از دو کشور به منظور گسترش فعالیت های دوجانبه در زمینه توسعه جزایر و گسترش اسکله سازی صورت گرفته است. همچنین هیأت وزیران توافق نموده اند تا جهت بهبود جریان گردشگری و سرمایه گذاری و تسهیل همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه، اتصال هوایی میان دو کشور را گسترش دهند.

دو کشور اقدام به تشکیل شورای مشترک بازرگانی اندونزی- سنگاپور اقدام نموده و تأکید کرده اند که راه اندازی این شورای مشترک به شناسایی زمینه های همکاری بالقوه میان کمیته های تجاری دو کشور کمک خواهد کرد و سبب ایجاد تعامل دقیق تر و تقویت شبکه های میان بخش خصوصی می شود.

لازم به ذکر است که شهرنشینی اندونزی در حال رشد بوده و نیازهای زیربنایی بسیار بزرگ می باشد؛ لذا تمرکز شورا مشترک همکاری اندونزی- سنگاپور بر زیرساخت ها، تجارت الکترونیک و راه حل های شهری نیز می باشد.

سنگاپور و اندونزی از گذشته روابط اقتصادی و تجاری قوی داشته اند. در سال ۲۰۱۶ میزان تجارت دوجانبه میان دو کشور به ۵۶.۱ میلیارد دلار رسیده است و سنگاپور با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در اندونزی بزرگترین سرمایه گذار خارجی در این کشور است. هر دو کشور بزرگترین منبع ورود بازدیدکننده به یکدیگر هستند.

سنگاپور و اندونزی جهت تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه، در فعالیت های مختلف در زمینه های انرژی، گردشگری، اقتصاد دیجیتال، آموزش حرفه ای و کشاورزی فعالیت می کنند.

با توجه به ظرفیت های تجاری و شرایط موجود، ضروری است تا جمهوری اسلامی ایران نیز ابتدا کشورهای هدف تجاری که برای گسترش تجارت خارجی مناسب هستند را به درستی شناسایی نماید و در ادامه با شناخت کافی از تولیدات و ظرفیت‌های صادراتی آن‌ها، اقدام به انعقاد قراردادهای تجاری دوجانبه بر اساس مزایای اقتصادی کشور نماید.

منبع: استریت تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.