۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۷۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

تایلند و نیوزلند به منظور بهبود و گسترش روابط تجاری و دسترسی آسان صادرکنندگان دو کشور به بازارهای یکدیگر، توافق تجارت دوجانبه امضا کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد، نیوزلند و تایلند به منظور بهبود دسترسی صادرکنندگان دو کشور به بازارهای یکدیگر توافق تجاری دوجانبه امضا کردند. دو کشور همچنین جهت ایجاد یک برنامه همکاری مشترک کشاورزی جدید نیز توافقاتی را انجام داده اند.

نیوزلند و تایلند این توافق را در بانکوک به منظور افزایش حجم صادرات محصولات لبنی از نیوزلند به تایلند امضا کرده اند. در این توافق تایلند یک نرخ تعرفه ترجیحی مخصوص برای نیوزلند در نظر گرفته است.

تاد مک کلی وزیر تجارت نیوزلند گفته است که تعرفه ترجیحی تجارت، بدین شکل است تایلند ترجیحات خود برای بعضی محصولات نیوزلند را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفته است که دو کشور توافق کرده اند تا یک برنامه جدید برای تایلند جهت حمایت از این کشور برای بهبود و افزایش تولید محصولات لبنی داخلی طراحی کنند.

مک کلی در ادامه بیان کرده که این توافق یک گام مثبت جهت بهبود روابط تجاری دوجانبه میان دو کشور است و تسهیل تجارت میان تایلند و نیوزلند را به دنبال خواهد داشت.

تایلند هشتمین بازار بزرگ تجاری نیوزلند است و از سال ۲۰۰۵ که توافق همکاری های نزدیک اقتصادی میان دو کشور امضا شده، تجارت کل میان دو کشور ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: نیوز هاب



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.