۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۴۹۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ دسته: مسکن
۰

از آنجا که مسکن ارزان قیمت با کمبود عرضه مواجه شده، اغلب خانه های فروخته شده جزء خانه های با قیمت بالاتر هستند و این مسئله در افزایش ۷ درصدی میانگین قیمت مسکن در آمریکا مؤثر بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد قیمت منازل مسکونی در آمریکا در ماه های اخیر روندی به شدت صعودی داشته به طوریکه در حال حاضر قیمت مسکن در آمریکا به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده است.

طبق آمار خانه های به فروش رفته در آمریکا، قیمت میانگین خانه‌های فروخته شده در تمامی ایالت های آمریکا در مقایسه با سال گذشته بیش از ۷ درصد افزایش داشته و به بیش از ۲۰۰ هزار دلار در هر مسکن رسیده است. این درحالیست که میزان افزایش قیمت مسکن در بسیاری از شهرهای آمریکا بیش از ۱۰ درصد بوده است.

افزایش قیمت مسکن در آمریکا دلایل متعددی داشته که بخشی از آن ها به سیاست های حاکم بر بازار مسکن آمریکا مرتبط است. با اینحال یکی از دلایلی که موجب افزایش قیمت خانه های فروخته شده در آمریکا شده است، کمبود مسکن ارزان قیمت است. در واقع از آنجا که مسکن ارزان قیمت با کمبود عرضه مواجه شده، اغلب خانه های فروخته شده جزء خانه های با قیمت بالاتر هستند و این مسئله نیز در افزایش ۷ درصدی میانگین قیمت مسکن در آمریکا مؤثر بوده است.

کارشناسان بخش مسکن آمریکا معتقدند برای کاهش قیمت مسکن لازم است شرکت های بزرگ ساخت مسکن تعداد قابل توجهی از خانه های ارزان قیمت خود را در بازار به فروش برسانند. از آنجا که در حال حاضر تقاضا برای خانه های ارزان قیمت بسیار بالاست، این اقدام میتواند به سرعت منجر به کاهش قیمت مسکن در آمریکا شود.

در آمریکا شرکت هایی وجود دارند که به طور گسترده قیمت خانه های فروخته شده در آمریکا را ثبت و گزارش میکنند. شرکت زیلو یکی از این شرکت هاست که به طور گسترده در این حوزه فعال است. این اقدام میتواند به شفافیت بازار مسکن آمریکا کمک نماید و قانون گذاران نیز میتوانند با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت ها قوانین لازم را در زمان مناسب به تصویب برسانند.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.