۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۳۹۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

با توجه به اینکه کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری و همکار پروژه های عمرانی مالزی می باشد، استفاده از یوآن چین در پرداخت های تجاری و سرمایه گذاری بین این دو کشور، هزینه های تجاری را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد، بنابر گفته مدیرعامل بانک HSBC مالزی، بین المللی شدن یوآن چین که در سال گذشته به نظر می رسید کاهش یافته است، دوباره می تواند درخشش خود را در منطقه آغاز کند؛ چراکه چین همچنان در حال افزایش زیرساخت های مالی خود می باشد.

طبق داده های سوئیفت، یوآن چین که به نسبت در مقایسه با پرداخت های بین المللی سال گذشته حدود ۳۰ درصد افت کرده بود، اکنون دوباره با رشد ۱۴.۶۲ درصدی در ارزش کلی اش در مقایسه با آوریل ماه ۲۰۱۷، به جایگاه ششم پراستفاده ترین ارز در پرداخت های جهانی بازگشته است.

مدیرعامل بانک HSBC مالزی گفت: کشور چین با افزایش دامنه دارایی های داخلی خود که می تواند استفاده از یوآن را افزایش دهد، پیوسته در حال بین المللی کردن یوآن می باشد. وی همچنین افزود: سهام شنزن هنگ کنگ که سال پیش راه اندازی شده، به سرمایه گذاران بین المللی اجازه می دهد تا سهام شرکت های کوچکتر و کارآفرین را خرید و فروش کنند و بدینوسیله ارتباط اوراق قرضه و تجارت چین با بازارهای جهانی را ایجاد می کند.

مدیر عامل بانک HSBC مالزی در ادامه گفت: ساخت جاده ابریشم می تواند استفاده از یوآن را جهت تأمین مالی برای کشورهایی از قبیل مالزی را بدنبال داشته باشد و از این طریق منابع ارزی مبتنی بر یوآن را در سطح منطقه گسترش دهد.

مدیر عامل بانک HSBC افزود: با توجه به اینکه کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری و همکار پروژه های عمرانی مالزی می باشد، استفاده از یوآن چین در پرداخت های تجاری و سرمایه گذاری بین این دو کشور، هزینه های تجاری را تا حد زیادی کاهش داده و تجارت و فعالیت های سرمایه گذاری میان این دو کشور را توسعه خواهد داد و بدین وسیله سبب افزایش استفاده از یوآن نیز خواهد شد.

این مدیر بانکی در ادامه گفت: شرکت های کوچک و متوسط که با کشور چین در حال تجارت هستند نیز می توانند با استفاده از سرمایه گذاری در اتاق های تسویه یوآن، هزینه تجارت خود با چین و قرار گرفتن در معرض نوسانات نرخ دلار را به حداقل برسانند.

منبع: چاینا دیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.