۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۰۷۷ ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ دسته: تولید
۰

شرط اصلی که دولت هند و شخص نخست وزیر این کشور برای ورود شرکت های خرده فروشی جهانی همچون والمارت به این کشور در نظر گرفته، فروش محصولاتی است که به طور کامل و صد در صد در داخل کشور هند تولید شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند قصد دارد مجوز ورود شرکت های خرده فروشی جهانی همچون والمارت به بازار هند را به شرط الزام به فروش محصولات تولید هند صادر نماید.

در حال حاضر دولت هند در حال بررسی پیشنهاد های سرمایه گذاری شرکت های خرده فروشی جهانی برای ورود به بازار هند است. ورود این شرکت ها میتواند تأثیرات زیادی بر سوپر مارکت های هندی که اکنون فعال هستند داشته باشد. اما از طرف دیگر شرکت های خرده فروشی بزرگ میتوانند با کاهش قیمت تمام شده محصولات، زمینه را برای افزایش رفاه مصرف کنندگان فراهم نمایند.

شرط اصلی که دولت هند و شخص نخست وزیر این کشور برای ورود شرکت های خرده فروشی جهانی در نظر گرفته، فروش محصولاتی است که به طور کامل و صد در صد در داخل کشور هند تولید شده است.

یکی از چالش های اصلی ورود شرکت های خرده فروشی جهانی به کشوری همچون هند، از بین رفتن اشتغال آن دسته از مردم هند است که در حال حاضر در بخش توزیع و خرده فروشی بازار هند مشغول به کار هستند؛ چراکه ورود شرکت های خرده فروشی بزرگ به منزله کاهش هزینه تمام شده کالاها از تولید تا زمان خرده فروشی است که منجر به کاهش نیروی کار فعال در این حوزه میشود.

اما دولت هند در تلاش است تا تأثیر ورود این شرکت ها بر اشتغال مردم این کشور را از طریق رونق بخش تولیدی کاهش دهد. شرط فروش محصولات تولید هند نیز با همین هدف در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر شرکت های خرده فروشی برای ورود به بازار هند ملزم به سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و ساخت انبار هستند و پیش بینی شده است به ازای هر ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری حدود هزار نفر از مردم هند را استخدام نمایند. علاوه بر این شرکت های خرده فروشی خارجی موظف شده اند دست کم ۳۰ درصد از محصولات خود را با واسطه شرکت های کوچک تر فعال در این حوزه به فروش برسانند.

در حال حاضر مقامات هندی و شرکت های خرده فروشی جهانی در حال مذاکره بر سر توافق نهایی هستند و جزئیات بیشتری از مذاکرات انجام شده هنوز منتشر نشده است.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.