۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۹۲۳ ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ دسته: دولت و حکمرانی
۰

ایده پرداخت یارانه همگانی به طور مساوی و به همه مردم میتواند تغییری اساسی در رویکرد کشورها به سمت برقراری عدالت بیشتر و افزایش کارایی اقتصاد باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد مسئولان هندی اخیرا اعلام کرده اند در حال بررسی طرح پرداخت یارانه همگانی به مردم به عنوان درآمد ثابت هستند که به همه مردم این کشور پرداخت خواهد شد.

هفته گذشته بود که مارک زاکربرگ رئیس فیسبوک بعد از دیدار از ایالت آلاسکا آمریکا در شبکه های اجتماعی از اقدام مسئولان این ایالت در جهت پرداخت یارانه نقدی به همه مردم حمایت کرده بود. طبق تصمیم فرماندار ایالت آلاسکا منابع حاصل از فروش نفت این ایالت در یک صندوق جمع آوری میشود و در انتهای سال به شکل مساوی بین همه مردم این ایالت تقسیم میشود. در اولین سال اجرای این طرح نیز حدود هزار دلار به هریک از شهروندان این ایالت به عنوان یارانه نقدی پرداخت شده است.

سیاست پرداخت یارانه همگانی به وضوح در راستای تشویق مردم و خانواده ها به افزایش تعداد فرزندان است که در حال حاضر مشکل اصلی بسیاری از کشورهای جهان محسوب میشود.

اکنون نیز مقامات کشور هند از این ایده استقبال کرده اند. کشور هند کشوری پرجمعیت است که فقر مردم آن یکی از مشکلات بزرگ این کشور محسوب میشود. پرداخت یارانه همگانی میتواند به طور مستقیم از میزان فقر مردم جامعه بکاهد. علاوه بر این پرداخت یارانه به همه مردم در کشورهایی که زیرساخت های اطلاعاتی مناسبی ندارند میتواند به عنوان زیرساختی برای جمع آوری اطلاعات لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گفته مقامات هندی ایده پرداخت یارانه همگانی به طور مساوی و به همه مردم میتواند تغییری اساسی در رویکرد کشورها به سمت برقراری عدالت بیشتر و افزایش کارایی اقتصاد باشد. نراندرا مودی نخست وزیر هند نیز در این مورد اعلام کرده است که زمان اجرای ایده پرداخت یارانه همگانی در هند فرارسیده است.

بر همین اساس این کشور در حال بررسی طرحی است که طبق آن قرار است مبلغی به عنوان یارانه همگانی به مردم این کشور پرداخت شود. با اینحال دولت هند در تلاش است تا برای پرداخت این یارانه منابع درآمدی غیر از افزایش مالیات را در نظر بگیرد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.