۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۱۲۴ ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی چین و مغولستان با هدف تسهیل تجارت دوجانبه، سرمایه گذاری و گسترش توسعه اقتصادی، پیمان پولی میان خود را به مدت سه سال تمدید کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، بانک مرکزی چین پنجشنبه هفته گذشته پیمان پولی دوجانبه خود با کشور مغولستان را تمدید کرد. طبق گفته بانک مرکزی چین بر اساس این پیمان به بانک مرکزی دو کشور اجازه داده می شود تا ۱۵ میلیارد یوآن (معادل ۲.۲ میلیارد دلار) را با ۵.۴ تریلیون توگروگ (واحد پول) مغولستان مبادله کنند.

طبق گفته بانک مرکزی چین این قرارداد به تسهیل تجارت دوجانبه، سرمایه گذاری و گسترش توسعه اقتصادی هر دو کشور کمک می کند. این قرارداد به مدت سه سال معتبر بوده و پس از آن با رضایت طرفین قابل تمدید می باشد.

در سال ۲۰۱۱ بانک مرکزی چین و مغولستان یک پیمان پولی به میزان ۵ میلیار یوآن را امضا کردند که بر اساس آن تجارت و سرمایه گذاری با ارزهای ملی دو کشور امکان پذیر شده است. در سال ۲۰۱۴ دو کشور میزان قرارداد را به ۱۵ میلیارد یوآن افزایش دادند.

منبع: چاینادیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.