۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۴۳۹ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر چین اعلام کرده است برای دستیابی به اهداف تجارت دوجانبه لازم است دو کشور چین و مکزیک یک توافق تجاری دوجانبه با یکدیگر منعقد نمایند که شرایط را برای بازرگانان هر دو کشور تسهیل نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد سفیر چین در مکزیک اخیرا اعلام کرده است این کشور آمادگی دارد تا یک قرارداد تجاری دوجانبه با مکزیک منعقد نماید. این درحالیست که ترامپ مواضع سختگیرانه‌ای علیه مکزیک اتخاذ کرده و در تلاش است امتیازات تجاری بیشتری از مکزیک کسب نماید. انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه بین چین و مکزیک میتواند اثرگذاری چین در حوزه آمریکای شمالی و آمریکای لاتین را افزایش دهد و از نفوذ آمریکا در این منطقه بکاهد.

آقای کیو شیائوکی، سفیر کشور چین در مکزیک اعلام کرده است که چین و مکزیک تجارت دوجانبه گسترده‌ای با یکدیگر دارند و این کشور دومین شریک تجاری بزرگ چین در منطقه آمریکای لاتین محسوب میشود. وی همچنین گفته است کشورش تمایل دارد تعاملات تجاری دوجانبه بین چین و مکزیک به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی گسترش یابد.

سفیر چین همچنین اعلام کرده است برای دستیابی به اهداف تجارت دوجانبه لازم است دو کشور چین و مکزیک یک توافق تجاری دوجانبه با یکدیگر منعقد نمایند که شرایط را برای بازرگانان هر دو کشور تسهیل نماید.

کشور چین در سال‌های اخیر با کشورهای زیادی توافق تجاری دوجانبه منعقد کرده و از این طریق به شریک اول تجاری بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است. با اینحال کشورهای چین و مکزیک تا به حال توافق تجاری دوجانبه‌ای با یکدیگر ندارند.

در طرف مقابل کشور مکزیک در حال حاضر تعاملات گسترده‌ای با کشور آمریکا دارد. اما بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این کشور مواضع سختگیرانه‌ای علیه مکزیک اتخاذ کرده و به شدت در تلاش است تا با فشار بر این کشور، امتیازات بیشتری را در تجارت با مکزیک اخذ نماید.

رهبران کشور مکزیک نیز از زمان انتخاب ترامپ در سخنرانی‌های مختلف اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تمایل آمریکا به تداوم روند فعلی تجارت با مکزیک، این کشور میتواند دیگر کشورها همچون چین و برزیل را در تجارت خارجی جایگزین آمریکا نماید.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.