۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۳۰۲ ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ دسته: انرژی
۰

بعد از اتکای آمریکا به انرژی وارداتی از دیگر کشورها برای دهه‌های متوالی، اکنون آمریکا قصد دارد به قدری به تولید نفت، گاز و زغال سنگ بیفزاید که به یکی از صادرکنندگان اصلی این حوزه تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت ترامپ اعلام کرده است قصد دارد تولید و صادرات نفت و گاز طبیعی آمریکا را به قدری افزایش دهد که این کشور به جایگاهی مهم در بازار انرژی جهانی دست یابد.

ترامپ اخیرا در اظهار نظری اعلام کرده است که بعد از اتکای آمریکا به انرژی وارداتی از دیگر کشورها برای دهه‌های متوالی، اکنون آمریکا قصد دارد به قدری به تولید نفت، گاز و زغال سنگ بیفزاید که به یکی از صادرکنندگان اصلی این حوزه تبدیل شود.

افزایش تولید انرژی، خصوصا تولید انرژی‌های فسیلی یکی از شعارهای اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بوده و ترامپ در چند ماه نخست ریاست جمهوری نیز همواره بر ضرورت افزایش تولید انرژی در داخل آمریکا تأکید داشته است. یکی از دلایل خروج آمریکا از توافق پاریس نیز امکان افزایش تولید انرژی‌های فسیلی همچون نفت، گاز و زغال سنگ در آمریکا بوده است.

سخنرانی ترامپ در هفته انرژی آمریکا به زودی برگزار خواهد شد و  قرار است ترامپ در این سخنرانی مهم طرح‌های دولت در زمینه آزادسازی ظرفیت‌های تولید انرژی را توضیح دهد. طبق گفته منابع آگاه ترامپ در این سخنرانی توضیح خواهد داد چگونه صادرات گاز طبیعی، نفت و زغال سنگ آمریکا به تقویت نفوذ این کشور در سطح جهانی، تقویت اتحاد های بین المللی و تثبیت بازارهای جهانی کمک میکند.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان است که همواره بخشی از نیاز خود به انرژی را از طریق واردات تأمین میکند. حرکت این کشور به سمت افزایش تولید انرژی‌های فسیلی میتواند تهدیدی برای دیگر کشورهای تولیدکننده انرژی‌های فسیلی باشد که درحال حاضر نقشی مهم در بازار انرژی جهانی دارند.

تلاش ترامپ برای افزایش تولید انرژی‌های فسیلی در آمریکا درحالیست که رویه دولت قبلی آمریکا در زمینه تولید انرژی‌های فسیلی کاملا متفاوت بود و دولت اوباما تلاش میکرد با محدودیت تولید انرژی‌های فسیلی در جهت حفظ منابع طبیعی آمریکا تلاش نماید. اما ترامپ در چند ماه ریاست جمهوری خود تلاش کرده تا تمامی اقدامات دولت اوباما برای منصرف کردن فعالان صنعت انرژی از تولید و مصرف انرژی‌های فسیلی را خنثی نماید.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.