۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۶۹۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند عضویت کشورهای آرژانتین، ماداگاسکار و تونگا به این بانک توسعه‌ای نهایی شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند عضویت کشورهای آرژانتین، ماداگاسکار و تونگا به این بانک توسعه‌ای نهایی شده است.

بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا ابتکار چین برای تأمین مالی پروژه های زیرساختی است و عملا نهادی است برای مقابله با سازوکارهای مالی جهانی همچون صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که تحت سلطه کشورهای غربی قرار دارند.

در بیانیه رسمی بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا آمده است که عضویت این سه کشور پذیرفته شده و لازم است این کشورها فرآیندهای داخلی لازم برای عضویت را طی نمایند و مبلغ تعیین شده برای سهم خود در این بانک را بپردازند. سهم اختصاص داده شده این کشورها نیز از سهم‌های اولیه‌ای بوده است که تاکنون به کشوری اختصاص داده نشده بوده و به طور خاص برای کشورهایی که قصد عضویت در این بانک دارند در نظر گرفته شده است.

با عضویت سه کشور آرژانتین، ماداگاسکار و تونگا، فهرست کشورهای عضو در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا به ۸۰ کشور رسید. این ۸۰ کشور از سراسر جهان در این فهرست حضور دارند به طوریکه عضویت در این بانک تنها مخصوص کشورهای آسیایی نیست.

کشور آرژانتین یکی از اقتصادهای بزرگ قاره آمریکای جنوبی است. ماداگاسکار نیز یکی از بزرگترین کشورها در آفریقا محسوب میشود. جزیره تونگا نیز در منطقه جنوب شرق آسیا واقع است.

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی و با حضور ۵۷ کشور جهان آغاز به کار کرد. کشور ایران نیز از ابتدا جزء کشورهای عضو این نهاد مالی نوظهور جهانی بوده است. در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی نیز ۲۰ کشور جهان به عضویت این بانک درآمدند و اکنون نیز با عضویت سه کشور جدید، تعداد اعضای آن به ۸۰ کشور رسیده است. در آینده نیز انتظار میرود کشورهای بیشتری تقاضای عضویت در این بانک را داشته باشند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.