۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۳۶۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ دسته: تولید
۰

طی روزهای اخیر و بعد از تحریم قطر از سوی کشورهای عربی، بیش از ۴ هزار گاو با ۶۰ پرواز به منظور رونق تولید محصولات لبنی داخلی، توسط یک بازرگان قطری وارد این کشور شد.

به گزارش مسیر اقتصاد طی روزهای اخیر و بعد از تحریم قطر از سوی کشورهای عربی، بیش از ۴ هزار گاو با ۶۰ پرواز به منظور رونق تولید محصولات لبنی داخلی، توسط یک بازرگان قطری وارد این کشور شد.

در روزهای اخیر کشورهای عربی دیگر همچون عربستان و امارات به بهانه حمایت از تروریسم کشور قطر را تحریم کرده‌اند. تحریم قطر توسط این کشورها جنبه‌های زیادی ازجمله ممنوعیت تجارت، قطع روابط دیپلماتیک، تحریم‌های مالی، تحریم حریم هوایی و دیگر جنبه‌ها را شامل میشود.

تحریم قطر از سوی کشورهای عربی میتواند تأثیرات زیادی بر مردم این کشور داشته باشد چراکه قطر بسیاری از محصولات مورد نیاز خود را از طریق دو کشور عربستان و امارات وارد می‌نماید. در این میان تأمین محصولات غذایی و کشاورزی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور قطر است.

درپی مشکلات به وجود آمده برای قطر، یکی از بازرگانان قطری اقدام به واردات بیش از ۴ هزار گاو به منظور رونق تولید محصولات لبنی و جبران کاهش عرضه شیر و محصولات لبنی در قطر نموده است. این اقدام بازرگان قطری در راستای افزایش مقاومت و ایجاد فرصت برای تولید داخلی در این کشور انجام گرفته است.

این ۴ هزار گاو هرکدام به طور میانگین ۵۹۰ کیلوگرم وزن داشته‌اند و برای واردات آن‌ها به قطر از ۶۰ پرواز هوایی استفاده شده است. طبق گفته مسئولین قطری، اغلب این گاوها از دو کشور استرالیا و آمریکا خریداری شده و به قطر ارسال شده است.

از تحریم قطر توسط کشورهای عربی تقریبا کمتر از ده روز می‌گذرد و در این زمان کشور قطر راه‌های جدیدی برای تأمین محصولات مورد نیاز خود تدارک دیده است. تأمین محصولات غذایی و تأمین تجهیزات لازم برای صنعت استخراج گاز طبیعی مهمترین دغدغه‌های قطر در این مدت بوده است.

بخشی از نیاز روزانه قطر به محصولات غذایی از کشور ترکیه وارد شده و مقادیری میوه و سبزیجات نیز از طریق ایران به کشور قطر وارد شده است. علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی این کشور نیز فرصتی مناسب برای تولید بیشتر محصولات مورد نیاز داخلی پیدا کرده‌اند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.