۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۷۹۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه استخراج زغال سنگ از تصمیم ترامپ مبنی بر عدم پایبندی به توافق پاریس حمایت کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه استخراج زغال سنگ از تصمیم ترامپ مبنی بر عدم پایبندی به توافق پاریس حمایت کردند.

دولت پیشین آمریکا قوانین محدودکننده زیادی برای حفاظت از محیط زیست تصویب نمود. این مسئله موجب نارضایتی شرکت‌های آمریکایی شده بود به طوریکه شرکت‌های فعال در حوزه استخراج معادن زغال سنگ آمریکا صراحتا از دولت باراک اوباما برای محدود نمودن فعالیتشان انتقاد می‌کردند.

یکی از آخرین و اثرگذارترین اقدامات دولت قبل آمریکا در راستای حفظ محیط زیست و محدود کردن تولیدکنندگان داخلی، امضای توافق پاریس و اعلام پایبندی به آن از سوی دولت آمریکا بود که به شدت مورد انتقاد بخشی از تولیدکنندگان آمریکایی قرار گرفت.

اما دونالد ترامپ با بیان اینکه گرچه برای حفظ محیط زیست ارزش قائل است، ولی حاضر نیست فعالیت‌های اقتصادی کشورش را به این بهانه محدود نماید، اعلام کرد که آمریکا دیگر به توافق پاریس پایبند نخواهد بود.

شرکت‌های فعال در حوزه معدن آمریکا این اقدام ترامپ را بسیار شجاعانه و معقول دانسته‌اند. مدیرعامل بزرگترین شرکت خصوصی فعال در حوزه استخراج معدن آمریکا که در این کشور به پادشاه زغال سنگ معروف است در این خصوص گفته است: «بسیار شگفت انگیز است که ترامپ به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده و توافق پاریس را کنار گذاشته است.»

فعالین حوزه زغال سنگ آمریکا دولت اوباما را بزرگترین تخریبگر تاریخ آمریکا میدانند و معتقدند قوانین محدودکننده دولت اوباما درد و زحمت را برای بیش از ۶۳ هزار خانوار آمریکایی فعال در حوزه معدن درپی داشته است که در دوران اوباما کار خود را از دست داده‌اند.

ترامپ معتقد است توافق پاریس منصفانه تبیین نشده و منافع آمریکا در آن لحاظ نشده است. علاوه بر این یکی از شعارهای ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری رونق دوباره استخراج معادن زغال سنگ بود که در دولت اوباما به دلیل قوانین محدودکننده از فعالیت آن بسیار کاسته شده بود.

ترامپ و فعالین حوزه معدن آمریکا معتقدند خطر گرمایش زمین به طرزی فریبکارانه در رسانه‌های جهان بیان میشود و درحال حاضر مشکل کمبود انرژی بیش از گرمایش زمین مردم جهان را با مخاطره مواجه کرده است.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.