۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۸۰ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ دسته: پول و بانک
۰

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا اعلام کرده است ۷ کشور جدید در آستانه عضویت به این بانک قرار دارند. در این صورت تعداد کشورهای عضو این بانک به ۷۷ کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا اعلام کرده است ۷ کشور جدید در آستانه عضویت به این بانک قرار دارند. در این صورت تعداد کشورهای عضو این بانک به ۷۷ کشور افزایش خواهد یافت.

این ۷ کشور جدید کشورهای بحرین، قبرس، ساموئا، یونان، بولیوی، شیلی و رومانی هستند که در آستانه عضویت در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا قرار دارند.

دولت چین انتظار دارد در آینده نیز کشورهای بیشتری به عضویت این بانک درآیند و این بانک بتواند نقشی گسترده تر در سرمایه‌گذاری و تبادلات مالی جهانی داشته باشد.

درحال حاضر بخشی از سهام اولیه این بانک اختصاص داده نشده مانده و ۷ کشور جدید میتوانند با پرداخت سرمایه در نظر گرفته شده، در این بانک سهم داشته باشند.

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی و با حضور ۵۷ کشور از سراسر جهان آغاز به کار کرد. در ابتدای سال جاری میلادی نیز ۱۳ کشور جدید به اعضای این بانک اضافه شدند و درحال حاضر نیز ۷ کشور جدید درحال عضویت در این بانک هستند.

هدف چین از تأسیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، عملکرد فعالانه تر در زمینه سرمایه‌گذاری و تبادلات بین المللی در جهان بوده است. همچنین یکی از اهداف اصلی این بانک تأمین مالی پروژه‌های جاده ابریشم جدید در سراسر جهان است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.