۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۷۰۵۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ دسته: تولید
۰

در ۱۰ سال آتی بیش از ۶۰ میلیون خانواده از جمعیت چین به طور بالقوه به جمعیت گردشگران فعلی این کشور افزوده خواهد شد که با اختلاف از همه کشورهای جهان بیشتر است. در سال‌های اخیر چین به دلیل جمعیت بالا و افزایش تعداد گردشگران، به هدفی جذاب برای کشورهای گردشگر پذیر تبدیل شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بخش گردشگری یکی از منابع درآمدی کشورها در سراسر جهان است و سیاست‌های متعددی از سوی دولت‌ها برای تسهیل جذب گردشگر، متناسب با شرایط داخلی اتخاذ می‌شود. یکی از اقدامات کشورها برای افزایش درآمدهای گردشگری، هدفگذاری برای جذب گردشگران خاص، از جمله در حوزه درمانی، تفریحی، اسلامی یا زیارتی است. علاوه بر این کشورها برای جذب گردشگر از یکدیگر، تفاهمنامه‌هایی را به منظور تسهیل تبلیغات در کشور هدف و بهبود شرایط ورود گردشگران منعقد می‌کنند. در سال‌های اخیر کشورهای مطرح در عرضه گردشگری برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جذب گردشگران چینی اتخاذ کرده‌اند. به عبارت دیگر چین به دلیل جمعیت بالا و افزایش تعداد گردشگران، به هدفی جذاب برای کشورهای گردشگر پذیر تبدیل شده است.

افزایش ۶۰ میلیون خانواده به جمعیت گردشگران چینی در ۱۰ سال آتی

بر اساس آخرین برآوردها در ۱۰ سال آتی بیش از ۶۰ میلیون خانواده از جمعیت چین به طور بالقوه به جمعیت گردشگران فعلی این کشور افزوده خواهد شد. این درحالیست که کشورهای بعدی از جمله هند، آمریکا، اندونزی و بریتانیا، فاصله زیادی با این کشور دارند و انتظار می‌رود در ۱۰ سال آتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون خانواده به جمعیت گردشگران بالقوه این کشورها افزوده شود.

در نمودار زیر برآورد میزان افزایش جمعیت گردشگران در کشورهای مختلف نشان داده شده است.

در نمودار فوق، افرادی که به طور متوسط سالانه بیش از ۳۵ هزار دلار درآمد کسب کنند، به عنوان گردشگران بالقوه محسوب شده‌اند. افزایش جمعیت میان سال در کنار بهبود شرایط معیشتی مردم ناشی از رشد اقتصادی پیوسته چین در سال‌های اخیر، از جمله دلایل رشد سریع جمعیت گردشگران در چین است.

منبع: wtm.com

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.