۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۶۹۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ دسته: پول و بانک
۰

کشورهای چین و امارات، به عنوان دو کشور عضو گروه بریکس، در یک معامله ۱۳۶ میلیون دلاری از درهم دیجیتال برای تسویه مبادلات مالی بهره بردند. دو کشور در تلاشند از روش‌های مختلف، سهم ارزهای ملی را در مبادلات دوجانبه بالا ببرند و سهم ارزهای واسط به ویژه دلار آمریکا را کاهش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته، دو کشور چین و امارت، به عنوان دو عضو از گروه بریکس، در یک معامله رسمی از ارزهای دیجیتال برای تسویه مبادلات مالی خود استفاده کردند. این اولین تراکنشی است که مستقیماً از امارات به چین با استفاده از روش جدید پرداخت یعنی درهم دیجیتال انجام می‌شود. توافق تجاری مستقیم توسط امارات‌متحده‌عربی از طریق پلتفرم «M Bridge» آغاز شد. این کار راه‌هایی را به بریکس برای پایان دادن سلطه دلار آمریکا از طریق روش‌های دیجیتال ایجاد کرد. اولین پرداخت بانک مرکزی امارات با درهم دیجیتال در حدود ۵۰۰ میلیون درهم معادل ۱۳۶ میلیون دلار بوده است.

تضعیف دلار نتیجه استفاده از درهم دیجیتال در مبادلات مالی چین و امارات

امارات و چین قراردادهای تجاری به ارزش میلیاردها دلار دارند و استفاده از درهم دیجیتال برای مبادله، سهم دلار آمریکا از مبادلات این دو کشور را بیش از پیش به خطر می‌اندازد. عضو جدید بریکس امارات‌متحده‌عربی، به دنبال روش‌های نوآورانه‌ای است تا از درهم دیجیتال در مبادلات خارجی خود بهره ببرد. بانک مرکزی امارات همچنین طرح «پروژه‌های نوآورانه» را راه اندازی کرده است. هدف این طرح ترویج گسترده درهم دیجیتال است. علاوه بر این، چین نیز کشورهای در حال توسعه را تشویق می‌کند که ارزهای محلی خود را در اولویت تسویه حساب‌های تجاری قرار دهند. چینی‌ها از همه می‌خواهند که دلار آمریکا را کنار بگذارند.

همه این تحولات نشان می‌دهد که دلار آمریکا در سال‌های آینده توسط کشورهای عضو گروه بریکس کمتر برای تسویه حساب های تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، این حرکت مستقیماً بر اقتصاد ایالات ‌متحده تأثیر می‌گذارد. در این شرایط دلار می‌تواند مکانیسم عرضه و تقاضای جهانی را از دست بدهد.

منبع: واچرگورو

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.