۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۸۷۱۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ دسته: پول و بانک
۰

دولت چین با هدف جلوگیری از خروج سرمایه و تضعیف یوآن، محدودیت‌هایی در زمینه معاملات شهروندان چینی در بسترهای معاملات خارجی اعمال کرده و علاوه بر آن سرمایه‌گذاری خارجی شهروندان چینی را به طور دقیق‌تری تحت نظارت قرار داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد چین به تازگی باهدف اعمال کنترل بر جریان سرمایه و جلوگیری از خروج سرمایه، محدودیت‌هایی بر معاملات خارجی اعمال کرده است. بر این اساس برای افراد چینی در زمینه فعالیت در بسترهای معاملاتی خارجی محدودیت اعمال شده است. علاوه بر این سرمایه‌گذاری شهروندان چینی در خارج از این کشور نیز به شکل ویژه‌تری تحت رصد و نظارت دولت این کشور قرار گرفته است.

محدودیت چین بر بسترهای معاملات خارجی برای جلوگیری از خروج سرمایه

این اقدام دولت چین به طور حتم جریان خروج سرمایه را محدود می‌کند و درپی کاهش رشد اقتصادی و افزایش فشار بر یوآن این کشور در دستورکار دولت قرار گرفته است. یوآن چین در یکسال اخیر حدود ۵.۵ درصد در برابر دلار تضعیف شده است که یکی از بدترین عملکردها در بین ارزهای کشورهای آسیایی است.

یکی از مهمترین اقدامات دولت چین برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، جلوگیری از خروج سرمایه از طریق محدودکردن فعالیت بسترهای معاملات خارجی برای شهروندان چینی است. مقامات چینی در تلاشند با وضع قوانین دقیق، جریان معاملات را رصد کنند و از خروج سرمایه از طریق این بسترها، تا جای ممکن جلوگیری کنند.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.